راه اندازی پردیس توانمندسازی افراد دارای معلولیت در آینده نزدیک

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی پردیس توانمندسازی افراد دارای معلولیت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، حامد رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی "ائویم قراریم"، به تشریح خدمات بهزیستی برای کودکان دارای اختلال طیف اتیسم پرداخت.

وی با اشاره به شعار هفته آگاه‌سازی اتیسم «اتیسم و رسالت اجتماعی همگان» بیان کرد: با توجه به شعاری که توسط سازمان بهزیستی کشور برای هفته آگاه‌سازی اتیسم انتخاب شده، دغدغه ما این است تا با درک خانواده های دارای کودک اتیسم، نسبت به اجتماعی شدن این کودکان و خانواده آنها و همچنین آگاه‌سازی و حساس سازی آحاد جامعه نسبت به این اختلال اقدام کنیم که این امر همت همگانی را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله در اختلال اتیسم سامانه ملی و الکترونیکی با لینک ثبت‌نام autism.behzisti.net در سازمـان بهزیستی کشور فعال است و خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند تا نسبت به آموزش این کودکان، مداخلات خانواده محور و مرکز محور انجام شود.

وی در ادامه به تعداد مراکز آموزشی و حمایت از کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در استان اشاره کرده و گفت: در سطح استان اردبیل تعداد ۲۸۴ نفر کودک مبتلا به اتیسم شناسایی شده و ۲ مرکز با ۲۸ پرسنل در سطح استان به ۱۳۰ نفر از این کودکان خدماتی همچون خدمات روانشناسی، گفتار درمانی وکاردرمانی ارائه می‌کنند که در طول سال گذشته، دوره های ویژه هنر درمانی برای مربیان این مراکز ارائه شده و آموزش‌هایی از طریق نقاشی توسط این مربیان به کودکان صورت می‌گیرد. همچنین امسال نیز سعی داریم در حوزه هنردرمانی، فعالیت های هنری نمایشی را به این کودکان ارائه دهیم.

رضایی افزود: در طول سال گذشته پارک ویژه افراد دارای معلولیت با تمام مناسب سازی‌های موجود برای معلولین عزیز راه اندازی و به بهره‌برداری رسیده است و امسال نیز سعی داریم تا پارک ویژه کودکان اتیسم را در سطح شهر راه‌اندازی کنیم تا این کودکان نیز از بازی‌های ویژه موجود در این پارک ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های مهم ما در بهزیستی، راه اندازی پردیس توانمند سازی افراد دارای معلولیت است تا این عزیزان با استفاده از این طرح، ضمن آگاهی از خدمات ارائه شده توسط ارگان‌ها به آنها، نسبت به برخورداری از این خدمات، تلفیق اجتماعی و شکوفایی استعداد خود اقدام کنند.

کد خبر: 69544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =