ساخت پروتزهای زیبایی چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست در هلال احمر

 معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از تهیه و ساخت پروتزهای زیبایی شامل چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست در هلال احمر خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار درباره ۴ خدمت ویژه در مرکز جامع توانبخشی مرکزی جمعیت هلال احمر گفت: در سال گذشته در مرکز جامع توانبخشی مرکزی جمعیت هلال احمر ۴ پروژه جدید را اجرا کردیم که یکی از آن‌ها بحث کلینیک پروتزهای سلیکونی بود که برای اولین بار در جمعیت هلال احمر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: کلینیک پروتزهای سلیکونی در تهیه و ساخت پروتزهای زیبایی شامل چشم مصنوعی، بینی، گوش و انگشتان دست اقدام می‌کند که یک کار محدود در کشور است و در حوزه دولتی بسیار محدود انجام می‌شود. جمعیت هلال احمر براساس تکالیفی که برعهده دارد، سعی کرده است که این بخش پرهزینه و کم کار را بتواند در کشور برعهده بگیرد. البته کار بسیار سختی است، چراکه ما اساتید زیادی در این حوزه در کشور نداریم و بیشترین کاری که در این مورد صورت می‌گیرد در بخش خصوصی است.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یک کلینیک دیگری که درسال گذشته افتتاح شد، کلینک خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره‌های روانی بود که در این قسمت ارائه خدمات به بیماران سایکوسوماتیک صورت می‌گیرد و به این بیماران و بیماران خاص و ویژه‌ای که در بحث ام‌اس و نوروواسکولار به مرکز ما مراجعه می‌کنند، مشاوره ارائه می‌شود.

نامدار خاطرنشان کرد: همچنین کلینیک (ADL) که مرکز توانبخشی خدمات روزانه زندگی است نیز در اواخر سال گذشته افتتاح شد. در کشور تنها بخش دولتی که در این حوزه وجود داشت و بسیار محدود هم بود در بیمارستان رفیده بود که به همت دانشگاه بهزیستی و توانبخشی این اتفاق افتاده بود. جمعیت هلال احمر با همکاری اساتید مطرح دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه تهران توانست این کلینیک را در وسعت بزرگتر در مجموعه خود راه‌اندازی کند.

کد خبر: 69492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =