مبنای وصول حق بیمه در سال ۱۴۰۳ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان چه میزان است؟

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جدول سطوح درآمدی مبنای وصول حق بیمه بیمه‌شدگان در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرده تا مشخص شود هر سطح از پرداختی‌های حق بیمه در بخش‌های مختلف این صندوق باید چه میزان حق بیمه پرداخت کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان، جامعه هدف و ذینفعان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سطوح درآمدی مبنای وصول حق بیمه، بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی در سراسر کشور در هشت سطح درآمدی تعیین شده است.
براساس اعلام این صندوق، در هشت سطح تعیین شده، مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه بیمه‌شدگان تحت پوشش، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال مشخص شده است تا همه افراد بیمه ‌شده بدانند که میزان حق بیمه پرداختی آنها چه میزان است.

هر بیمه شده در سطوح مختلف چه میزان حق بیمه به صندوق پرداخت می‌کند؟
براساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح یک بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق، مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه آنان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۸۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک سال نیز ۹۶۰ هزار تومان می‌شود.
همچنین در سطوح ۲ مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه افراد بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۹۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می‌رسد.
سطح سه پرداخت حق بیمه از سوی افراد بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان . عشایر در بخش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۱۲۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، در سطح چهار بیمه‌شدگان تحت پوشش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه
این افراد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۱۴۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان مشخص شد.
طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح پنج بیمه‌پردازی افراد مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه برای بیمه‌شدگان این صندوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه مبلغ ۱۸۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.
سطح ششم بیمه‌پردازان صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه رقم ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۲۲۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال نیز ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان خواهد بود.
سطح هفتم بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه پنج میلیون و۴۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه ۲۷۰ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تعیین شده است.
همچنین طبق اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مبلغ درآمد ماهانه مبنای وصول حق بیمه بیمه‌شدگان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بابت یک ماه به مبلغ ۳۲۵ هزار تومان و پنج درصد حق بیمه سهم بیمه شده بایت یک سال به مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سال جاری رسید.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی

روستاییان، کشاورزان، عشایر، شهرهای زیر ۲۰ سال، رانندگان شهری و تعدادی دیگر از افراد جزء جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایین و عشایر هستند که تعداد آن‌ها به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد. بر اساس قانون نمی‌توان افراد بالای ۵۰ سال و زیر ۱۸ سال را در صندوق ثبت‌نام کرد که این مساله جامعه هدف صندوق را به حدود ۱۰ میلیون رسانده است.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده و اعضای فعال را تحت پوشش دارد که به ازای این تعداد بیمه‌شدگان، به ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته خدمات بیمه‌ای و پرداخت مستمری ارائه می‌دهد.
براساس جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر در دی سال ۱۴۰۲، تعداد اعضا و بیمه‌شدگان در این صندوق به ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده که رشد مناسبی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
طبق این داده‌ها تعداد اعضای فعال صندوق یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر، بیمه‌شدگان ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۹۱ نفر، بیمه‌شدگان فعال یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۰۸ نفر، بیمه‌شدگان غیرفعال ۲۴۶ هزار و ۴۳۴ نفر و بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز ۶۲۳ هزار و ۸۶۴ نفر به شمار می‌روند.

کد خبر: 69415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =