سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب شد

در پی انتصاب «قائم موهبتی» به‌عنوان سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی مدیرعامل این سازمان، مراسم معارفه سرپرست جدید این معاونت در جلسه شورای معاونین و جمعی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم با بیان اینکه ارتباط کارشناسی و تعامل مستمر با مجلس شورای اسلامی برای این سازمان بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: مجلس شورای اسلامی، مظهر اراده ملت است و یکی از ابعاد مهم در نظام مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود و فرمایش امام خمینی‌(ره) که مجلس را در رأس امور خواندند، اهمیت مجلس و قانونگذاری در کشور را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با قدردانی از تلاش‌های حوزه مجلس و امور دولت سازمان و مدیرکل این حوزه در زمان بررسی و تصویب بودجه سالجاری و برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با استمرار این تلاش‌ها، مسائل و چالش‌های سازمان در نهاد قانونگذاری کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی که بالاترین میزان پیشرفت و موفقیت در کشور داشتیم شاهد هم‌آوایی و هماهنگی قوای کشور بوده‌ایم، افزود: تعامل دولت با مجلس مطلوب و اثرگذار بوده و مجلس دوازدهم که در حال شکل‌گیری است، ظرفیت جدیدی برای نظام و کشور است و بستر سیاستگذاری و تقنین قوانین در کشور فراهم می‌شود. سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم تعامل با همه ارکان‌ها و دستگاه‌های کشور را در اولویت قرار داده است و ارتباط مؤثر و مطلوب با نمایندگان جدید را برای پیگیری مسائل بیمه‌شدگان و بازنشستگان از برنامه‌های راهبردی خود می‌داند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر تقویت ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تبیین مسائل و نیازها و چالش‌های سازمان گفت: تأمین‌اجتماعی از دستگاه‌های مهم کشور است و از آنجا که این سازمان در شئون مختلف زندگی مردم نقش دارد، مسائل این سازمان با همفکری و مشارکت نمایندگان و مدیران این سازمان طرح و بررسی می‌شود.

موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر نوربخش مدیرعامل فقید و مرحوم آقای تاج‌الدین که معاونت حقوقی، امور مجلس سازمان را در سال‌های گذشته برعهده داشت، گفت: از زحمات و تلاش‌های آقای جواهری در این حوزه تقدیر می‌کنیم و برای آقای موهبتی که مسئولیت معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل را برعهده گرفتند و به سبب سال‌ها خدمت در این سازمان دارای شناخت خوبی از سازمان و تجربیات مؤثر در زمینه‌های مختلف سازمان هستند، آرزوی توفیق داریم.

«قائم موهبتی» سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم بر اهمیت همفکری و مشارکت مدیران و همکاران تمامی معاونت‌ها با معاونت حقوقی سازمان برای پیشبرد مسائل سازمان در دولت و مجلس تأکید کرد.

وی با اشاره به تأثیرپذیری سازمان تأمین‌اجتماعی از قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت تعامل گسترده و تبین دقیق مسائل و دغدغه‌های سازمان برای نمایندگان مجلس و حضور فعال و مؤثر در جلسات بررسی لوایح و طرح‌های در حال بررسی در مجلس تأکید کرد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب قائم موهبتی که از سوی میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده به وی اهدا شد. متن حکم انتصاب موهبتی به سمت سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر است:

جناب آقای قائم موهبتی

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

نظر به مراتب خدمت و سوابق و کفایت جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رویکردها و اهداف دولت مردمی سیزدهم؛ ازجمله عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری، در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:

- تدوین و اجرای خط‌مشی‌های اجرایی سازمان در زمینه امور حقوقی، مجلس و امور بین‌الملل در چارچوب راهبردهای کلان، سیاست ها و رویکردهای تحولی ابلاغی سازمان

- راهبری فعالیت‌های مربوط به برقراری ارتباطات موثر و دوسویه بین سازمان، دولت و قوای مقننه و قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی حسب مورد و موضوع

- تمهید سیاست‌های اجرایی متناسب برای تعامل موثر، منطقی، قانونمند و آگاهی‌بخش با مراجع برون سازمانی در جهت توسعه فرصت‌های قانونی همسو با مأموریت‌های سازمان

- نقش‌آفرینی در جهت اثرگذاری حداکثری سازمان در تدوین و تصویب لوایح قانونی حوزه تأمین‌اجتماعی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق قانونی سازمان و حمایت از حقوق بیمه‌شدگان و حفظ منافع بین نسلی سازمان

- گسترش چارچوب‌مند روابط سازمان تأمین‌اجتماعی با سایر سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی تأمین‌اجتماعی به‌منظور توسعه همکاری‌های بین‌المللی با سازمان‌های مشابه سایر کشورها در چارچوب سیاست‌های کشور

امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم‌السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

میرهاشم موسوی

کد خبر: 70042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =