روسا و مدیران ۶ بیمارستان تأمین‌اجتماعی سبز کشوری تقدیر شدند

در پی انتخاب ۵ بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیئت‌مدیره‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان واحد خدماتی سبز کشوری در همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، در مراسمی که در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی و با حضور ویدئوکنفرانسی رؤسا و مدیران بیمارستان‌های برگزیده این رویداد برگزار شد، از تلاش‌ها و ابتکارات مسئولان این بیمارستان‌ها تجلیل شد.

به‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این مراسم دکتر داریوش پناهی‌زاده، مشاور معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت ایمنی و بهداشت در بخش درمان و خدمات سلامت گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان و با رویکردی نوین در حوزه بیماری‌های مزمن، سالمندی، غربالگری و پیشگیری، در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده است. با نگاه صرفاً درمانی، نمی‌توان مشکلات سلامتی مردم را برطرف کرد.

وی افزود: در دنیا پیشگیری اصلی شناخته‌شده در حوزه سلامت است و در کشور ما هم، سازمان تأمین‌اجتماعی همگام با سیاست‌های وزارت بهداشت در این زمینه پیش می‌رود. در این مسیر در تأمین‌اجتماعی زحمات زیادی کشیده شده و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که دریافت گواهی بیمارستان سبز توسط ۶ بیمارستان تأمین‌اجتماعی نمادی از تلاش‌های مستمر انجام شده در این مورد است.

براساس این گزارش، در این مراسم همچنین دکتر مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تقدیر و تشکر از پنج مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی که شش بیمارستان تحت مدیریت آنان در همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، شایسته تقدیر شناخته شدند گفت: در مبحث شاخص‌های درمانی، مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در مقایسه با رقبا و به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد خوبی داشته‌اند که نشان از تلاش و زحمات همکاران دارد. معاونت درمان به جد پیگیر رفع مشکلات و دغدغه‌های همکاران حوزه درمان است و امیدواریم این تلاش‌ها نهایتاً به رضایتمندی بیشتر مراجعان و بیمه‌شدگان و بازنشستگان منجر شود.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت منطقی هزینه‌ها در بخش درمان، گفت: هنوز در برخی مراکز درمانی ظرفیت‌های خالی داریم که باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده مناسب صورت گیرد. باید از داشته‌هایمان بیشترین و بهترین استفاده را کرده و خدمات با کیفیت بهتر ارائه کنیم. در عین حال باید درخواست‌های القایی را کنترل و مدیریت کنیم و فرایندها را از جهت سرعت و کیفیت ارتقا دهیم و برای توفیق در این زمینه، باید تجربیات موفق مثل همین بیمارستان‌های سبز و سایر تجارب ارزشمند را بین استان‌ها به اشتراک بگذاریم تا تمامی استان‌ها استفاده کنند. قرارداد با بیمه‌های پایه و نوبت‌دهی غیرحضوری از الزاماتی است که باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد و باید مشکلات را در این مسیر برطرف کنیم و به نحوی برنامه‌ها را پیش ببریم تا مردم، بیمه‌شدگان و مراجعان کمتر معطل و متحمل زحمت شوند.

سید محمد تقوی رئیس اداره ایمنی، بهداشت و طب کار سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: رویکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه ایمنی و بهداشت بیمارستان‌ها در سال‌های اخیر با حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان تغییر کرده است.

وی افزود: در رویکرد نوین در حوزه ایمنی، بهداشت و طب کار؛ رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و ایمنی در مراکز درمان بستری و سرپایی سازمان مورد توجه جدی قرار گرفته است. مثلاً در دوران کرونا بهسازی دستگاه‌های تهویه مراکز درمانی را مورد توجه قرار دادیم. همچنین توجه به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شرح وظایف معاونت درمان و مدیران درمان و طب کار و ادارات زیرمجموعه لحاظ شد. در این راستا همچنین با بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی مکاتبه و پیاده‌سازی استانداردهای زیست محیطی را امکان‌سنجی کردیم.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و طب کار سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در بیست‌وچهارمین همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که در اواخر آذر ماه امسال برگذار شد، ۵۱ بیمارستان مشارکت کردند که از این تعداد ۳۰ بیمارستان ملکی و ۲ بیمارستان هیئت‌مدیره‌ای به سازمان تأمین‌اجتماعی تعلق داشتند. درنهایت از ۱۱ بیمارستان منتخب، ۶ بیمارستان متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان برگزیده سبز و شایسته تقدیر معرفی شدند که شامل بیمارستان‌های آتیه همدان، رازی قزوین، رازی تربت حیدریه، دکتر شریعتی اصفهان، بیمارستان تاکستان و البرز کرج است.

در بخش پایانی این مراسم، مدیران درمان تأمین‌اجتماعی پنج استان، از مدیران و رؤسای ۵ بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیئت‌مدیره‌ای این سازمان تقدیر کردند.

کد خبر: 69090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =