آخرین حقوق ۱۴۰۲ مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، حقوق اسفندماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان مطابق روال گذشته، براساس حروف الفبا، مطابق جدول مشخص شده از سوی این نهاد بیمه‌گر به جامعه هدف پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، بنا بر اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از فردا بیستم اسفند ۱۴۰۲ آغاز و فرآیند پرداخت حقوق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا ۲۸ ماه جاری ادامه دارد.

سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون با برنامه‌ریزی درست و سیاست‌گذاری موفق توانسته بدون استقراض از نظام بانکی نسبت به پرداخت حقوق افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش اقدام کند که این موضوع یکی از مهمترین برنامه‌های هدف‌گذاری این سازمان در سال جاری بوده است.

به همین منظور جدول و تاریخ واریزی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی طبق سنوات گذشته در دسترس همه قرار گرفته تا جامعه هدف بدانند که چه روزی حقوق آنان توسط سازمان پرداخت خواهد شد.

آخرین حقوق ۱۴۰۲ مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

این جداول، زمان دقیق واریزی حقوق اسفندماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی را نشان می‌دهد.

آخرین حقوق ۱۴۰۲ مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود؟

پرداخت حقوق بدون استقراض از نظام بانکی

سازمان تأمین اجتماعی که به طور میانگین ماهانه بین ۴۲ تا ۴۳ هزار میلیارد تومان بابت تعهداتی همچون پرداخت مستمری در قبال بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم ماهانه پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای تحقق این موضوع بود. اما در این دولت مسیر تحقق پرداخت حقوق این افراد فراهم شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان تأمین اجتماعی بدون استقراض از نظام بانکی در راستای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تلاش کرده به گونه‌ای که بدون استقراض توانسته به صورت ماهانه ۴۲ تا ۴۳ هزار میلیارد تومان تعهدات خود را اجرایی کند.

سازمان تأمین اجتماعی با داشتن حدود ۶۰ درصد کل بازنشستگان کشور، سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات خود هزینه کرده که در سال جاری میزان تعهدات به دلیل افزایش میزان حقوق و همه تعهدات این رقم رشد چشمگیری داشته است.

چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی

براساس آخرین داده‌های آماری بالغ بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی از این سازمان حقوق و مزایای بازنشستگی و مستمری دریافت می‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی با جامعه آماری ۴۷ میلیون نفری در جمعیت ۵۳ درصدی کشور، بخش اعظمی از جامعه بازنشسته و مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد و برای انجام خدمات رفاهی نیز برنامه‌های موثری برای این افراد در دستور کار دارد.

در حال حاضر حدود هشت میلیون نفر به عنوان خانواده مستمری‌بگیران شامل افراد بازنشسته، مستمری‌بگیر و افراد تبعی از خدمات بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت این نهاد بیمه‌گر برخوردار هستند.

پرداخت حقوق به مستمری‌بگیران یکی از تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌رود و در حال حاضر جامعه چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بازنشسته، مستمری‌بگیر، ازکارافتاده و بازمانده از این خدمت سازمان استفاده می‌کنند.

تأمین اجتماعی که از مجموع ۷۳ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی ۵۳ درصد افراد را در بخش‌های بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش دارد بدون استفاده از منابع دولتی و با بهره‌گیری از منابع داخلی در راستای اجرای تعهدات خود به همه ذینفعان، مخاطبان و شرکای اجتماعی اقدام می‌کند.

براساس داده‌های آماری در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان دریافت می‌شود و این نهاد بیمه‌گر نیز این منابع را برای اجرای تعهدات خود در قبال همه ذینفعان خود هزینه می‌کند.

کد خبر: 68853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =