«امپراتوری عثمانی» و «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» منتشر شد

کتاب‌های «امپراتوری عثمانی» و «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» نوشته مهرداد کیا و ترجمه علی کاتبی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «امپراتوری عثمانی» در ۳۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» در ۴۶۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

در خلاصه کتاب امپراتوری عثمانی آمده است: «امپراتوری عثمانی در تاریخ‌نگاری‌های غربی عمدتا به این شکل وصف و درک شده که در تضاد و ناسازگاری با اروپا و اروپاییان قرار داشته است. علت چنین برداشتی می تواند وجود مدارک تاریخی ویژه ای همچون سنت صلیبی مسیحیان، خصومت های عمده ی عمومی به دلیل جنگ های طولانی مدت، بیگانگی فرهنگی و حتی ممکن است به این دلیل باشد که «امپراتوری عثمانی» خارج از روند روشنگری باقی ماند. با این حال این تضاد، جای صحبت های بیشتری دارد.

فهم تاریخ اسلام میانه و معاصر بدون توجه عمیق و جدی به تحولات عثمانی می‌توان گفت غیر ممکن است. ضمن اینکه فهم و درک صحیح و عمیق از تاریخ ایران نیز بدون توجه به مهم‌ترین همسایه غربی آن یعنی عثمانی/ ترکیه، که در قرون متمادی دارای مناسبات مختلف خصمانه و دوستانه بوده‌اند و مثبت و منفی بر تحولات و تغییرات جوامع یکدیگر اثر گذاشته‌اند، امری است محال.»

در خلاصه کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» نیز آمده است:

«کتاب «زندگی روزانه در امپراتوری عثمانی» به بررسی دقیق و عمیق پنج سده حکومت عثمانی می‌پردازد در این کتاب، در حین بررسی اسنادی، پیچیدگی‌های این امپراتوری توانمند، خواننده خود را هم به ژرف‌نگری و اندیشیدن در مورد این تاریخ غنی وادار می‌سازد، بررسی فرهنگ و جامعه‌شناسی تاریخ عثمانی از ارزشمندی‌ها و قلم توانمند نویسنده این کتاب است، در این کتاب تاریخ، فرهنگ، زبان، ارزش‌های دینی همه اقوام عثمانی مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به انحلال این امپراتوری بزرگ می‌پردازد، از آنجایی که دولت عثمانی یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین قدرت‌های جهان در سده‌های ۱۳تا۱۹بود که در طول تاریخ خود با چالش‌ها و تحولات فراوانی روبرو شد، خواندن این کتاب جامع را به علاقه‌مندان تاریخ توصیه می‌کنیم. در صفحات این کتاب در تاریخ عثمانی سفر کنید و از زندگی روزمره در تاریخ لذت ببرید.»

کد خبر: 68538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =