اشراف مدیران شرکت‌ها به قوانین ضرورت غیرقابل انکار

معاون حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها با تسلط به قوانین و مقررات در حوزه وظایف قانونی خود، می‌توانند در راستای مسئولیت مدنی و کیفری خود به درستی اقدام و عمل کنند.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، عمران نعیمی در دومین دوره کارگاه آموزشی وظیفه مدیران عامل و اعضای هیأت مدیرها موسسات و شرکت در برابر قوانین و مقررات در دو بخش مجزا به مواد قانونی و مقررات در این حوزه پرداخت.

نعیمی در بخش نخست سخنان خود به گستره وظایف و اختیارات مدیران و هیأت مدیره ها اشاره کرد و افزود: در قانون تجارت به طور مشخص وظایف هیأت مدیره‌ها آمده است. در اساسنامه‌ها نیز اختیارات مدیران و هیأت مدیره‌ها به طور مشخص شده است. همچنین وظایف‌ مذکور در آیین‌نامه مالی شرکت به عنوان نمونه عضویت در کمیته آمده است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با مروری بر بخشی از قوانین و مقررات در خصوص وظایف مدیران موسسات مندرج در قانون تجارت گفت: وظایف روشن و دقیق در قانون تجارت آمده است بنابراین با شناخت کافی مدیران از وظایف تعریف شده، بیش از پیش نسبت به مسئولیت مدنی و کیفری خود آگاه می‌شوند.
دومین کارگاه آموزشی وظایف مدیران عامل و هیأت مدیره شرکت‌ها در برابر قوانین و مقررات به همت معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاون اقتصادی و مدیران و نمایندگان موسسات و شرکت‌های تابعه امروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در باشگاه بانک رفاه برگزار شد.

کد خبر: 68012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =