استخدام و بکارگیری نیروهای جدید تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم

استخدام نیروهای کاری در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی شرکت کار و تأمین متعلق به این سازمان است. در دولت سیزدهم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با برگزاری چندین آزمون استخدامی تعداد ۵۰۶۵ نیرو در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای بکارگیری شد.

به گزارش آتیه آنلاین، ‌ از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن ۴۷ میلیون نفر از جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیازمند ارائه خدمات همه جانبه به ذینفعان و مخاطبان است. به همین منظور در طول سال‌های گذشته با همکاری شرکت کار و تأمین در راستای جذب نیروهای جدید فعالیت‌های مستمری داشته است.
رویکرد کلان سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای جذب نیروی انسانی بر رعایت ضوابط و مقررات در تأمین نیروی انسانی، بکارگیری پرسنل شرکتی در سراسر کشور تنها از طریق آزمون و با رعایت شرایط برابر برای همگان محسوب می‌شود. در همین راستا معیار و ملاک انتخاب افراد برمبنای شایستگی، نمره علمی و موفقیت در مصاحبه خواهد بود.
شرکت کار و تأمین، تأمین‌کننده نیروی انسانی غیرتخصصی واحدهای تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی به شمار می‌رود. جذب نیرو از طریق این شرکت در قالب مجوزهای تامین‌ نیروی انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی به صورت شرکتی در دو قالب استانی و متمرکز انجام می‌شود.

جذب ۱۶۳۶ نفر نیرو در تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰
شرکت کار و تأمین در سال ۱۴۰۰ با برگزاری آزمون‌های سراسری و منطقه‌ای ۱۶۳۶ نفر را بر اساس اعلام نیاز واحدهای بیمه‌ای و درمانی تأمین کرده و جهت به‌کارگیری، به واحدهای مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد. برای جذب این افراد در مجموع ۲۴ هزار داوطلب در آزمون‌های مختلف سراسری و محلی این شرکت به رقابت پرداختند.
در همین راستا مجوزهای تأمین نیروی انسانی به‌ صورت شرکتی در مدیریت درمان استان‌های همدان، خراسان جنوبی، ‌البرز، ‌زنجان و مازندران و ادارات کل تأمین اجتماعی در استان‌های قزوین، هرمزگان، خراسان ‌جنوبی و سیستان و بلوچستان از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌ اجتماعی داده شد.
شرکت کار و تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در ۲۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تامین نیروی انسانی موردنیاز در مجموعه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور، ۱۱۲۹ نفر نیرو در مشاغل انبار دارویی و تجهیزات پزشکی، متصدی خدمات اداری، دارویار، منشی پزشکی، بهیار، بهدار، متصدی خدمات عمومی (نگهبان) و راننده آمبولانس را به صورت قرارداد موقت شرکتی جذب کرد.
همچنین ۲۹ آبان سال گذشته براساس مجوزهای صادر شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین ‌اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز به‌ صورت شرکتی با ثبت‌نام آزمون مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان گیلان، چهارمحال و بختیاری، درمان آذربایجان‌غربی، درمان همدان، درمان سمنان، درمان و اداره‌کل کرمان، درمان و اداره‌کل قزوین انجام شد.
حسین امیر موسوی، مدیرعامل شرکت کار و تأمین در مورد این آزمون‌ها و فرایند تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای استانی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت شرکتی گفت: شرکت کار و تأمین، تأمین‌کننده نیروی انسانی غیرتخصصی واحدهای تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی است و جذب نیرو از طریق این شرکت در قالب مجوزهای تامین‌ نیروی انسانی این سازمان به‌صورت شرکتی در دو قالب استانی و متمرکز انجام شد.
مدیرعامل شرکت کار و تأمین افزود: با توجه به مأموریت اصلی این شرکت در زمینه تأمین نیروی انسانی غیرتخصصی واحدهای بیمه‌ای، درمانی و شرکت‌های تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و به‌منظور تحقق هدف رعایت عدالت استخدامی، همه مراحل جذب در این شرکت براساس انتشار فراخوان، برگزاری آزمون و انجام مصاحبه است.

جذب ۱۶۰۰ نفر تا پایان سال جاری
پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شرکت کار و تأمین در ۱۲ آذر سال ۱۴۰۲ بر جذب و بکارگیری ۱۶۰۰ نفر نیروی حجمی تا پایان سال‌جاری است تا از این طریق نیاز واحدهای مختلف این سازمان بزرگ به نیروها برطرف شود. اما به تازگی حسین امیر موسوی، ‌ مدیرعامل شرکت کار و تأمین در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به برگزاری دو آزمون جذب و استخدامی تا پایان سال گفت: در قالب این آزمون‌ها جذب حدود ۲۳۰۰ نفر برای اشتغال در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
او درباره جزییات آزمون‌های استخدامی بیان کرد: با توجه به جذب ۱۶۰۰ نفر در قالب آزمون جذب نیروی‌های حجمی مربوط به نیروهای شاغل در حوزه‌های خدماتی، پذیرایی و آبدارچی و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در بخش مربوط به رشته‌های کارشناسی در مجموع حدود ۲۳۰۰ نفر در قالب آزمون‌های سال‌جاری شرکت کار و تأمین جذب و در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی مشغول به‌کار خواهند شد.
او اضافه کرد: تا قبل از پایان سال‌جاری برگزاری آزمون، مصاحبه و مراحل جذب تعداد ۱۶۰۰ نفر نیروی کار حجمی از طریق شرکت کار و تأمین برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
موسوی افزود: در این ارتباط ابتدا سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان آزمون، معرفی و سپس با طی کردن مراحل قانونی جذب، قبل از پایان سال‌جاری در بخش‌های موردنظر آغاز به‌کار می‌کنند. در واقع پس از گذراندن مراحل مربوط به آزمون‌های استخدامی و جذب این افراد، اعلام اشتغال به‌کار در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: در سال‌جاری نیز آزمون دیگری برای جذب نیروی کار در حوزه‌های مختلف سازمانی توسط شرکت کار و تأمین برگزار شد. این آزمون برای جذب و اشتغال به‌کار افراد در رشته‌های کارشناسی نظیر بهیار، بهدار، نگهبان و متصدی خدمات اداری درنظر گرفته شده است.
او در این ارتباط توضیح داد: البته با توجه به زمان برگزاری این آزمون و مراحل قانونی آن برای اشتغال نیروی کار لازم، شروع به‌کار این افراد احتمالا در سال ۱۴۰۳ محقق می‌شود؛ در واقع مراحل برگزاری آزمون و مصاحبه افراد اشاره شده و انجام مراحل مرتبط نظیر معرفی به گزینش سازمان نیازمند زمان است.
امیرموسوی بیان کرد: براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی حدود ۷۰۰ نفر از طریق آزمون دی‌ماه جذب نیروی کار برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان در تمام استانها در دستور کار است.
وی در ادامه گفت: این آزمون در رشته‌های کارشناسی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، مجموعه جهاد دانشگاهی یا یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. البته آزمون مربوط به جذب نیروهای محلی محلی از طریق شرکت کار و تأمین برگزار خواهد شد؛ در واقع این آزمون‌ها از طریق امضای قرارداد با مراکز دانشگاه‌ی استانها اجرایی می‌شود.
شرکت کار و تأمین از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را برای بکارگیری نیروهای موردنیاز سازمان تأمین اجتماعی آغاز به کار کرد. در حال حاضر حدود هشت هزار نیروی انسانی تحت نظر این شرکت در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

کد خبر: 67826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =