افزون بر ۵۶۴ واحد بیمه‌ای در خدمت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

سازمان تأمین اجتماعی جامعه بزرگ حدود ۴۷ میلیونی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را تحت پوشش دارد. به واسطه خدمات گسترده به جامعه هدف در حال حاضر افزون بر ۵۶۴ واحد بیمه‌ای خدمات متنوع به جامعه بیمه‌شده و مستمری‌بگیر در این نهاد بیمه‌گر ارائه می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، جامعه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری بیمه‌شده و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر به دلیلی گستردگی خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی نیازمند دریافت خدمات در ۵۶۴ واحد بیمه‌ای هستند.
تأمین اجتماعی با ارائه خدمت به ۵۳ درصد جمعیت کشور بزرگترین نهاد بیمه‌گر با گسترده‌ترین خدمات در حوزه‌های مختلف به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به شمار می‌رود. در این سازمان همه افراد تحت پوشش امکان دریافت همه خدمات را از شعب و واحدهای بیمه‌ای دارند.

ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری به بیمه‌شدگان
جدیدترین داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی تا پایان شهریور سال جاری نشان از وجود ۱۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۱۲ بیمه شده اصلی در این سازمان بیمه‌گر دارد که ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۷۰ نفر از آنان جزء بیمه‌شدگان اجباری شامل شاغلان بخش‌های دولتی و خصوصی محسوب می‌شوند.
با توجه به اینکه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران با انواع خدمات و تعهدات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید خدمات خود را از این سازمان در شعب بیمه‌ای، کارگزاری‌ها و بخشی دیگر را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری دریافت می‌کنند.
سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش در کنار شعب بیمه‌ای به دنبال ارائه مطلوب‌ترین خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران هستند.

تدوین سازوکاری برای نظارت شرکای اجتماعی بر عملکرد واحدهای ارائه خدمات
احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی درباره خدمات در شعب بیمه‌ای گفت: ۵۶۴ واحد بیمه‌ای اجرایی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و جامعه تحت پوشش هستند. همچنین ۲۳۰ شعبه اقماری و ۳۲۶ کارگزاری تأمین‌اجتماعی در این حوزه فعالیت دارند.
اسفندیاری افزود: تدوین سازوکاری برای نظارت شرکای اجتماعی بر عملکرد واحدهای مختلف ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی از موارد مهم مورد درخواست شرکای اجتماعی این سازمان است. همکاران در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی با تمام توان در خدمت ذی‌نفعان هستند و تمام تلاش خود را برای ارئه خدمات مناسب به کار می‌گیرند. در سازمان بزرگی چون تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۷ میلیون نفر ذی‌نفع و خدمات متنوع، به دنبال ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ برخورد مناسب با ارباب رجوع در تمامی مراکز ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی هستیم.

تأمین اجتماعی به دنبال ارائه خدمات گسترده به مخاطبان
یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات گسترده بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به همه افراد تحت پوشش است. در همین راستا برنامه‌ریزی با خدمات غیرحضوری و حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشمند با همین هدف دنبال می‌شود.
از آنجا که شعب بیمه‌ای، واحدهای اقماری، کارگزاری‌ها و سامانه‌های خدمات غیرحضوری برنامه‌های تحولی و راهبردی سازمان تأمین اجتماعی را به بهترین شیوه و برای ارائه خدمات مطلوب به مخاطبان و ذی‌نفعان دنبال می‌کنند. بنابراین توسعه این برنامه‌ها، این نهاد بیمه‌گر را برای رسیدن به اهداف عالی خود کمک خواهد کرد. همانگونه که در حال حاضر انواع خدمت به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به روش‌های مطلوب در حال ارائه به افراد تحت پوشش است.

جدیدترین آمارهای مربوط به جامعه تحت پوشش
بر اساس داده‌های آماری مدیریت و آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی تا شهریورماه سال‌ جاری ۱۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۱۲ بیمه‌شده اصلی شامل ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۷۰ بیمه‌شده اجباری از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.
همچنین یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۸۴ نفر بیمه‌شده در بخش حرَف و مشاغل آزاد، ۶۰ هزار و ۱۵۷ نفر بیمه دانشجویان، ۴۹۱ هزار و ۸۳۲ بیمه‌شده زنان خانه‌دار، ۶۹۱ هزار و ۲۲۲ نفر بیمه‌شده اختیاری و ۲۰۱ هزار و ۵۴۹ بیمه‌شده در حوزه کارفرمایان صنفی و تعداد ۱۴۹ هزار و ۸۳۱ نفر در قالب بیمه‌های توافقی تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون در بخش بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی خدمات گسترده‌ای به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد. در حال حاضر جامعه هدف ۵۷ خدمت خود را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند.

تأمین اجتماعی در بخش تعهدات ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان و به صورت سالانه بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب تعهدات به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش ارائه می‌دهد. البته با توجه به جامعه آماری ۵۳ درصدی این خدمات سالانه روند افزایشی دارد. در سال جاری این نهاد بیمه‌گر بدون استقراض از نظام بانکی در راستای ایفای تعهدات خود اقدام کرده است.

نویسنده: مهری بهاروند

کد خبر: 67705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =