شرایط برخورداری از مزایای تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی اعلام شد

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: همسر، فرزند، پدر و مادر بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی تامین‌اجتماعی در صورت احراز شرایط می‌توانند تحت تکفل آنان قرار بگیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر گفت: همسر بیمه‌شده و فرزندان پسر تا سن ۱۹ سالگی و پس از آن تنها در صورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته یا معلول و ازکارافتاده شناخته شوند، می توانند تحت تکفل او قرار بگیرند و از خدمات این سازمان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین فرزندان دختر در صورتی که شاغل نباشند و ازدواج نکرده باشند می‌توانند از این مزایا برخوردار شوند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد در باره شرایط بهره‌مندی والدین بیمه شده از مزایای این نوع پوشش بیمه‌ای نیز گفت: در صورتی که سن پدر از ٦٠ سال و سن مادر از ٥٥ سال بیشتر باشد و یا به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون تامین‌اجتماعی ازکارافتاده باشند و معاش آنان توسط فرزند بیمه‌شده تامین شود، می‌توانند تحت تکفل فرزند خود قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همسر بیمه‌شده زن در صورت از کارافتادگی یا دارای بیش از ٦٠ سال سن، می تواند تحت تکفل او قرار بگیرد و از خدمات بیمه‌ای و درمانی تامین‌اجتماعی بهره‌مند شود.

چراغ سحر گفت: زنانی که بیمه‌شده اصلی سازمان تامین‌اجتماعی هستند، در صورت شاغل نبودن شوهر و فرزندان، می‌توانند فزند دختر و پسر خود را تحت تکفل خویش درآورند.

وی بیان کرد: ارائه درخواست کفالت صرفا از طریق غیرحضوری امکان‌پذیر است و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر: 67675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =