پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان به ویژه زنان استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروین صفری با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در مرحله اول به استان تخصیص داده شده گفت: ۷۰ درصد این رقم به یک هزار و ۱۵۴ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۴۸۸ نفری در قالب طرح‌های مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

وی به سیر نزولی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی اشاره و بیان کرد: درسال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان ۱۲.۴ درصد بود که در سال ۱۴۰۱ به ۸.۶ درصد رسید.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: نرخ بیکاری بهار سال جاری ۶.۷ درصد برآورد شد که نسبت به فصل مشابه سال گذشته (بهار ۱۴۰۱ ) کاهش داشت و همچنین تابستان امسال هم این نرخ در استان به ۵.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور بود؛ این شاخص از ۸،۴ درصد در پاییز سال گذشته به ۷،۷ درصد درپاییز امسال کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و قطب کشاورزی بودن استان در نرخ بیکاری تاثیر گذار است افزود: آذربایجان غربی با این وجود جزو ۲۴ استان کشور به شمار می‌رود که در پاییز سال جاری از نرخ بیکاری تک رقمی برخوردار بود.

فقدان مهارت عاملی در بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

صفری درباره بیکاری موجود در جامعه به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وقتی برای کار مراجعه می‌کنند، فاقد مهارت لازم هستند و زمانی که مشاوره می دهیم، متوجه می شویم هیچگونه شناختی از بازار کار ندارند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متقاضی کار بیشتر دنبال اشتغال دولتی بوده و راضی هستند دریک ارگان دولتی نیروی خدماتی باشند اما در شرکتی خصوصی در شغلی متناسب با رشته خود کار نکنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این نقیصه باید با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه و توجه جوانان به کسب مهارت در رشته‌های مختلف دارای بازار کار خوب رفع شود تا بتوانیم بیش از پیش در کاهش نرخ بیکاری موفق باشیم.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های فعال و موفق در حوزه مشاغل خانگی در کشور است و همواره عملکردی نزدیک به ۱۰۰ درصدی در این بخش دارد.

کد خبر: 67590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =