باید اشتغال مددجویان کمیته امداد در بستر فضای مجازی توسعه یابد

دبیر رویداد فناوری نوین در احسان و نیکوکاری با تاکید بر توسعه اشتغال مددجویان کمیته امداد در بستر فضای مجازی گفت :نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان باید در بستر فضای مجازی به صورت شفاف توسعه یابد.

به گزارش آتیه آنلاین، سعید زارع زاده دبیر رویداد فناوری نوین در احسان و نیکوکاری در این مراسم گفت: ۷۶۰ هزار دانش آموز خانواده آنها و ۵۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری داشتند و ما حمایت از این افراد را مد نظر قرار داریم. ارتقای سواد دیجیتال مد نظر است همچنین توسعه زیست بوم اقتصادی در فضای مجازی در این رویداد مورد توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کمیته امداد در فضای مجازی جریان دارد و باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد ادامه داد: نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان باید در بستر فضای مجازی به صورت شفاف توسعه یابد.

زارع‌زاده با اشاره به مراحل اجرا و داوری ایده‌های این رویداد، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است.

وی گفت: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می‌شود و از ایده‌ها در صورت نیاز حمایت می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جز حامیان و شریکان ما هستند.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد تاکید کرد: این رویداد دارای جنبه‌های مختلفی است، که یکی از آنها توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است که بخشی از آن برای خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آنها می‌شود.

سیدمرتضی بختیاری رئیس و معاونان کمیته امداد، حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر: 67521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =