بازنشستگان کشوری ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند

صندوق بازنشستگی کشوری تأمین معیشت بازنشستگان را دنبال می‌کند. در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به افراد تحت پوشش پرداخت کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، بازنشستگان کشوری در حال حاضر ۶ مرحله وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی از صندوق دریافت کرده‌اند. هر مرحله این میزان تسهیلات به طور میانگین ۳۲ تا ۳۳ هزار نفر فقره تسهیلات به حساب افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر واریز شد.
صندوق بازنشستگی کشوری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خود را در سال ۱۴۰۲ بر پرداخت ۴۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه انجام داده تا افراد متقاضی از میان بازنشستگان بتوانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

رشد ۲ برابری تسهیلات بازنشستگان کشوری

رشد ۲ برابری تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و حقوق‌بگیران از اولویت‌های اصلی صندوق بازنشستگی کشوری به شمار می‌رود تا از این طریق کمکی به موضوع معیشت این گروه از جامعه هدف صورت گیرد.
وام‌های ضروری بازنشستگان تا سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود که در سال جاری گروه افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سقف وام این گروه‌ها به ۳۰ میلیون تومان و رشد ۲ برابری یافت.
با توجه به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری بهره‌مند هستند، پرداخت تسهیلات ضروری از برنامه‌های دارای اولویت صندوق برای خدمات‌رسانی به این گروه‌ها در راستای تأمین معیشت و بهبود زندگی آنان است.
صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته با پرداخت بیش از ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به افراد بازنشسته و وظیفه‌بگیر بخش قابل توجهی از این جامعه بازنشستگی را مشمول دریافت وام کرد.

تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه بازنشستگان کشوری با مبلغ ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد سالانه چهار درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

۶ مرحله پرداخت تسهیلات به بازنشستگان کشوری
بازنشستگان صندوق کشوری در حال حاضر به عنوان گروه‌های مورد حمایت، چندین مورد تسهیلات شامل وام ضروری، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وام حمپاد برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی پرداخت می‌کند.
تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه بازنشستگان یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می‌شود که در طول سال جاری برنامه‌ریزی صندوق بر پرداخت این موارد از تسهیلات بود.
در همین راستا ثبت‌نام تسهیلات ضروری بازنشستگان از ششم تا ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ انجام شد که در نهایت نخستین مرحله پرداخت این وام‌ها نیز روز سوم خرداد ۱۴۰۲ به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان واریز شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده امکان ثبت‌نام این نوع تسهیلات قرض‌الحسنه به صورت مستمر برای جامعه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق بازنشستگی وجود دارد. بنابراین افراد متقاضی این نوع وام‌های ضروری می‌توانند برای انجام اقدامات مربوطه به بخش تسهیلات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ در هر مرحله این نوع تسهیلات به حساب حدود ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق واریز خواهد شد.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش
براساس جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش صندوق هستند که ۶۶ درصد آنان مردان و ۳۴ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند. تعداد زنان تحت پوشش این صندوق ۵۵۳ هزار و هشت نفر و تعداد مردان وظیفه‌بگیر و بازنشسته یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر هستند.
همچنین بازنشستگان به عنوان بزرگترین جامعه هدف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۸۱ درصد این جامعه هدف را تشکیل داده که البته متوفیان نیز ۱۸ درصد و ازکارافتادگان یک درصد از افراد حقوق‌بگیر و بازنشسته به شمار می‌روند.
صندوق بازنشستگی کشوری در ستاد و ۳۱ مدیریت در مراکز استان‌ها به چهار درصد کل افراد جامعه خدمات ارائه می‌دهد و اکنون خدمات‌گیرندگان از این صندوق شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، وراث وظیفه‌بگیر، شاغلان کسورپرداز به شمار می‌روند.
صندوق بازنشستگی کشوری در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر به عنوان دومین نهاد بیمه‌ای پس از سازمان تأمین اجتماعی بیشترین افراد تحت پوشش و تعداد بالای بازنشستگان را دارد.

کد خبر: 67485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =