سفر شهردار تهران به چین برای خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی

رئیس شورای شهر تهران از سفر شهردار تهران به چین تا پایان هفته جاری برای انعقاد قرارداد خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی پایتخت خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین،مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ابتدا شهردار تهران با حضور در صحن شورا گزارشی از شنبه‌های امید و افتخار و آنچه که در سال جاری توسط شهرداری رخ داده است ارائه می‌کند و پس از آن متمم بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه می‌شود و اگر آماده شود بودجه سال ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار حسابرسی نیز در دستور کار جلسه امروز است که هرچه فرصت شود در صحن قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: متمم بودجه ارائه شده به شورای شهر تهران رقم بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان است که به بودجه اصلی اضافه خواهد شد و به صورت مجموع بودجه سال جاری را به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های تعمیر شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز اضافه کرد: تعداد دقیق این اتوبوس‌ها را نمی‌دانم اما مدیرعامل اتوبوسرانی اعلام کرده که تعدادی اتوبوس تعمیر و به ناوگان بازگردانده خواهد شد. امیدواریم تعداد آنها در خور باشد و تحولی را ایجاد کند. تصور می‌کنم ظرف روزهای آینده تعدادی اتوبوس نیز به صورت آزمایشی وارد ناوگان شود تا نتیجه نهایی گرفته شود.

به گفته وی، شهردار تهران برای انعقاد قرارداد نهایی خرید اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت نیز تا پایان هفته به چین سفر خواهد کرد. پیش تر در سفر شهردار تهران برای خرید اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت تفاهم‌نامه به امضاء رسیده بود. واگن‌های مترو قراردادش منعقد شده بود و حالا برای انعقاد قرارداد نهایی تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت شهردار تهران به چین سفر خواهد داشت.

چمران تاکید کرد: بیشتر مقرر بود یک هزار دستگاه اتوبوس برقی و یک هزار دستگاه اتوبوس دیزل خریداری شود که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد همه ۲۰۰۰ دستگاه به برقی تبدیل شود که البته مابه‌التفاوت آن را باید دولت کمک کند. این ۲۰۰۰ دستگاه برای تهران است و سایر کلانشهرها باید به صورت مستقل برای انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی درباره رقم بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده نیز اضافه کرد: این رقم امروز اعلام می‌شود و تصور می‌کنم که باید باز هم حمل و نقل را در اولویت قرار دهیم اما باید برای رقم اختصاص داده شده به بخش حمل و نقل بحث و بررسی و گفت‌وگو کنیم تا در نهایت این رقم مشخص شود.

کد خبر: 67317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =