کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل پاییز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال به میزان ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در این باره گفت: براساس چکیده طرح نیروی کار، متوسط نرخ بیکاری کشور در پاییز سال‌جاری ۷.۶ درصد اعلام شده که نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ شش دهم درصد(۶/. درصد) کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ بیکاری فصل پاییز امسال استان کرمانشاه (۱۱.۲ درصد) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۲.۹ درصد) به میزان ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: در بهار سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ استان افزایش نرخ بیکاری و ۱۹ استان کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند که استان کرمانشاه با ۱.۷ درصد کاهش، رتبه هفتم استانی از نظر بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۱۱.۲ درصد نرخ بیکاری بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان(۱۳.۵)، هرمزگان(۱۱.۸)، لرستان(۱۱.۶) و چهارمحال بختیاری(۱۱.۵) در رتبه پنجم قرار دارد.

احمدی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شده که براساس داده‌های سامانه رصد نزدیک به ۷۰ درصد از این تعداد نظارت و راستی‌آزمایی شده است.

کد خبر: 67017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =