۵۸۰ مددجوی بهزیستی لرستان به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:۵۸۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین نگهداری می‌شوند و کمک هزینه نگهداری این افراد به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، همایون عمودی‌زاده با بیان این مطلب گفت: درباره توانبخشی، ۲۲ مرکز نگهداری معلولان را در ابعاد مختلف ایجاد کردیم که این مراکز نگهداری از معلولان ذهنی، ایزوله، سرای سالمندان و مراکز نگهداری اعصاب و روان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه به جز مراکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی، بقیه مراکز توانبخشی در سطح استان فعال هستند افزود:۴۰ مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه در لرستان فعالیت دارند و این مراکز مددجویان تربیت‌پذیر و آموزش‌پذیر از صبح تا ظهر آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: در حوزه امور اجتماعی مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان فعالیت دارند که در چهار سطح از شیرخوارگاه تا ۳ سال، از سه سال تا ۶ سال، از ۶ سال تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱۰ نفر در مراکز نگهداری حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان از خدمات شبانه‌روزی بهره‌مند هستند. همچنین ۵۸۰ نفر به صورت امدادبگیر نزد خانواده جایگزین از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند که کمک هزینه نگهداری این افراد به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود.

کد خبر: 66753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =