پرداخت بیش از ۷۷ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در ابرکوه

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون به تعداد ۱۰۷ طرح مبلغی بالغ بر ۷۷۶۰۰ میلیون رالو تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه، در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ابرکوه، ناصر زارع، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان از ابلاغ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: به منظور ایجاد و افزایش تولید، حمایت از اشتغال و کارآفرینی و ارتقا رشد اقتصادی کشور، دستورالعمل و شیوه‌نامه تسهیلات مذکور توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر شده است.

وی افزود: این برنامه، فعالیت‌ها و بخش‌های اقتصادی گوناگون در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت‌دار، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان ، کسب و کارهای خرد و خانگی و کسب و کار تعاونی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه در رابطه با تسهیلات مشاغل خانگی گفت: سهمیه تخصیص یافته به ۷ بانک و موسسه در مرحله اول در شهرستان ابرکوه بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال بوده که برای جذب آن ۱۳۷ طرح در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی جمعا به مبلغ ۹۴۴۵۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند که از این تعداد به ۱۰۷ طرح مبلغی بالغ بر ۷۷۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

زارع ضمن ارائه گزارشی از سامانه رصد اشتغال بیان کرد: تعهد اشتغال امسال شهرستان، یکهزار و ۴۷۱ نفر است که تاکنون براساس آمارها یک‌هزار و ۴۲۷ نفر در سامانه ثبت شده است و نشان‌دهنده تحقق ۹۷ درصدی تعهد اشتغال است.

کد خبر: 66739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =