تحقق بیش از ۹۴ درصدی تعهد اشتغال مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: با پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی ۹۴.۶ درصد تعهد اشتغال استان مازندران به تعداد ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر محقق و در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن خیریانپور با بیان این که از این تعداد پنج هزار و ۵۶۲ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند گفت: سهم تخصیصی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ برای مازندران تعداد ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر بوده و تاکنون برای تعداد ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر شغل در استان ایجاد شده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مازندران به ۶.۴ درصد کاهش یافت که این رقم از متوسط نرخ بیکاری کشور ۱.۵ درصد کمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران ادامه داد: این آمار کاهش نرخ تورم نشان می‌دهد که مازندران در میان ۳۱ استان کشور به عنوان دومین استان بوده که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

وی بیان کرد: طبق آمار اعلامی مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال استان مازندران در سال جاری به ۴۳.۱ درصد ارتقاء یافت که از متوسط نسبت اشتغال کشور ۴.۸ درصد بالاتر قرار گرفته در صورتی که نسبت اشتغال کشور ۳۸.۳ درصد است.

کد خبر: 66357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =