حضور بازنشستگان در المپیاد ورزشی محدودیتی ندارد

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به حضور حدود ۵ هزار بازنشسته در این المپیاد گفت: برای مشارکت و حضور بازنشستگان در المپیاد ورزشی هیچ محدودیتی وجود ندارد و انتظار داریم در دوره‌های بعدی، تعداد شرکت‌کنندگان با همکاری کانون‌های بازنشستگی و تأمین‌اجتماعی استان‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در مراسم اختتامیه المپیاد ورزشی بازنشستگان تأمین اجتماعی بیان کرد: این سازمان بیش از چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد که باید با رویکرد حفظ سلامت و شادابی این جامعه فرهیخته به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور، همه را درگیر حوزه ورزش و سلامتی کنیم. تأمین‌اجتماعی از توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین بازنشستگان حمایت می‌کند و بازنشستگان ورزشکار ما نشان دادند که با افزایش سن، سستی و تنبلی در کار نیست. اگر با فراهم کردن بستر مقدمات را برای بازنشستگان عزیز فراهم کنیم، این فضا به دستاورد بزرگی تبدیل می‌شود.

او در ادامه این مراسم افزود: در همه کشورها و جوامع، یکی از مؤلفه‌های مهم تأثیرگذار در ارتقای رفاه عمومی، توجه به نشاط اجتماعی به ویژه برای سرمایه‌های اجتماعی جامعه یعنی سالمندان و بازنشستگان آن جامعه است.

وی اضافه کرد: همه مدیران و همه دستگاه‌ها باید برای ارتقا و رشد جامعه، در مسیر ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و وضعیت مطلوب برای اقشار مختلف به‌ویژه بازنشستگان تلاش کنند و در این خصوص، تأمین‌اجتماعی ذاتا وظیفه دارد که برای بازنشستگان تحت پوشش خود هر آنچه بتواند در ارتقای وضعیت سلامت و رفاه و نشاط اجتماعی آنان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در این دولت در تمامی جلسات مربوط به حوزه بازنشستگان، برگزار شده در هیأت دولت و وزارت رفاه، همیشه رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر، بر توسعه خدمات به بازنشسته‌ها تأکید داشته و دارند. رویکرد توسعه خدمت این دولت، انگیزه و روحیه ما را در سازمان تأمین‌اجتماعی برای تلاش بیشتر در جهت ایجاد بستر توسعه خدمات چندین برابر می‌کند. توسعه خدمت در این دولت مشهود است و هر چند در این مسیر چالش‌ها و مشکلات زیادی هم داشته‌ایم اما همیشه توسعه خدمت به بازنشستگان در اولویت بوده و هست.

موسوی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی طی دو سال و نیم گذشته بیان کرد: همزمان با آغاز به کار ما در سازمان تأمین اجتماعی در اوایل دولت، این صندوق ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با تلاش کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی، مبلغ بدهی اشاره شده که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق ایجاد شده بود و هزینه مالی سالانه آن برای صندوق به حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شد، با همراهی و حمایت رئیس جمهور و همکاری بین‌بخشی همه قوا کاملاً تسویه شد.

وی در ادامه توضیح داد: در اوایل شروع به کار این دولت، در تأمین‌اجتماعی هر ماه ۲۶ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد و هر ماه برای پرداخت حقوق، پنچ تا ۶ هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که ناچار از استقراض از بانک برای تأمین منابع بودیم؛ اما امروز هشت ماه از سال را گذرانده‌ایم و هر ماه بین ۴۱ تا ۴۳ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری می‌پردازیم بدون این که ریالی کسری نقدینگی داشته باشیم.

شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی بازنشستگان به یک میلیون نفر برسند

موسوی با اشاره به مشارکت بیش از پنج هزار ورزشکار در این مسابقات، افزود: برای ما این عدد اصلاً رقم قابل قبولی نیست و رقم شرکت‌کنندگان در مسابقات ورزشی بازنشستگان باید به یک میلیون نفر برسد. ما چهار میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش داریم و باید شرایطی را فراهم کنیم که همه این جامعه به ورزش و سلامتی توجه داشته باشند.

او اضافه کرد: حضرت امیر (ع) فرموده‌اند؛ «سلامتی و امنیت، دو نعمت مجهول و ناشناخته هستند»، ما اگر به دنبال امنیت هستیم یکی از راه‌های ایجاد امنیت، ارتقای سلامت اقشار مختلف جامعه است. سلامت با رویکرد پیشگیری حتماً بهتر از درمان است. بازنشستگان به درستی و به‌حق، دغدغه درمان و بیمه‌های تکمیلی را دارند ولی با توجه بیشتر به ورزش در این قشر، می توانیم از ایجاد و تشدید بسیاری از مشکلات جسمانی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بهتر است که هزینه‌ای که صرف درمان می‌شود، از قبل برای سلامتی هزینه کنیم و نشاط اجتماعی را افزایش بدهیم. البته برای توسعه ورزش بازنشستگان باید امکانات بیشتری فراهم شود. ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه خدمات ورزشی برای بازنشستگان نداریم. باید کانون‌های بازنشستگان و مدیران استانی ما همکاری کنند و از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستان‌ها استفاده کنیم تا همه چهار میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی را درگیر ورزش و سلامتی کنیم. بازنشستگان ورزشکار ما نشان دادند که با افزایش سن، سستی و تنبلی در کار نیست. اگر بستر فراهم شود و مقدمات را برای بازنشستگان عزیز فراهم کنیم، این فضا می‌تواند به دستاورد بزرگی تبدیل شودو شاید حتی در آینده بتوانیم ورزش‌های بازنشستگان را در سطح جهانی برگزار کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم در ورزش بازنشستگان هم در عرصه بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم، مثل بقیه صحنه‌ها که حضور داشتیم و افتخارآفرینی کردیم، در صحنه‌هایی چون رشد و تولید، در مقابله با شرایط تحریم، در دفاع مقدس، در دفاع از مظلومان و مبارزه با ددمنشی‌هایی مانند آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد که حتی به کادر درمان رحم نمی‌کنند.

موسوی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی خدمت بی‌منت و ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان را وظیفه خود می‌داند و توسعه خدمت هم جز اولویت‌های این سازمان است. کانون‌های بازنشستگی هم به‌عنوان نمایندگان بازنشستگان پیگیر مطالبات این قشر هستند و در سازمان تأمین‌اجتماعی اجازه نخواهیم داد امور بازنشستگان به مشکل و بن‌بست برسد و هیچ بن‌بستی وجود ندارد. در کنار شما هستیم و به لطف خدا مسائل را با همکاری و همراهی حل خواهیم کرد.

با اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در کنار جوایزی که به برندگان این المپیاد ورزشی اهدا می‌شود، یک سفر زیارتی مشهد مقدس هم به برگزیدگان مسابقات اختصاص می‌یابد.

موسوی از ورزشکاران خواست در جوار حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) برای مردم مظلوم غزه و پیروزی جبهه حق علیه صهیونیزم بین‌الملل دعا کنند.

ترویج ورزش بازنشستگان اقدامی در جهت پایداری صندوق است

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در آیین اختتامیه المپیاد ورزشی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در گروه بانوان، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید خطه آذربایجان‌غربی، از ورزشکاران مشارکت‌کننده در این رویداد ورزشی قدردانی کرد.

او گفت: بیش از پنج هزار ورزشکار بازنشسته در سطح کشور در این المپیاد شرکت کردند که تعداد ۱۲۵۰ ورزشکار، در دو گروه خواهران و برادران به مرحله پایانی رسیدند.

اسفندیاری از اعضای هیأت‌مدیره کانون‌های بازنشستگی کشور به خاطر همراهی و همکاری در برگزاری این مسابقات تشکر کرد و گفت: ما محدودیتی برای مشارکت بیشتر بازنشستگان در مراحل مقدماتی نداریم و از کانون‌های بازنشستگی می‌خواهیم برای دوره‌های بعد بازنشستگان عزیز را به مشارکت جدی‌تر در این رقابت‌ها تشویق و ترغیب کنند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش و شادابی در سلامت بازنشستگان گفت: ترویج ورزش در میان بازنشستگان، در عمل اقدامی در جهت پایداری صندوق است چراکه یکی از راه‌های کنترل مصارف در صندوق تأمین‌اجتماعی این است که برای حفظ و ارتقای سلامت بازنشستگان، در ورزش بازنشستگان سرمایه‌گذاری کنیم.

کد خبر: 65714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =