چه خدماتی در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ارائه می‌شود؟

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای خدمات‌دهنده به مخاطبان، ذینفعان و شرکای اجتماعی سامانه خدمات غیرحضوری خود را برای همه افراد تحت پوشش در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که اکنون همه این افراد بتوانند از بیشترین خدمت غیرحضوری بهره‌مند باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران تحت پوشش با جامعه آماری حدود ۴۷ میلیون نفر است تا از این طریق بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

براساس جدیدترین داده‌های آماری اکنون ۵۷ خدمت در بخش‌های کارفرمایی، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری به مخاطبان و ذینفعان ارائه می‌شود که البته این سازمان بزرگ بیمه‌ای در حال گسترش خدمات غیرحضوری برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند و ارائه همه خدمات در بستر فضای الکترونیک است.

خدمات غیرحضوری بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران

با توجه به راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری اکنون بیمه‌شدگان امکان دسترسی به خدمات‌ نامنویسی، پرونده الکترونیک، سوابق، خدمات درمانی، حمایت‌های کوتاه‌مدت، بازرسی‌های انجام شده از محل اشتغال، امور بیمه‌شدگان، بازنشستگی، بیمه‌شدگان خاص/ بیمه فراگیر خانواده، خدمات سلامت الکترونیک و کارگران ساختمانی هستند که البته هریک از این خدمات در بخش‌های مختلف امکان دسترسی دارد تا بهترین خدمت ه مخاطبان و ذینفعان سازمان ارائه شود.

در بخش کارفرمایان نیز خدمات کارفرمایان، واگذارندگان، بازرسی‌های کارگاهی، لیست حق بیمه، مکاتبات و ابلاغ‌ها، مطالبات کارگاه، بازرسی دفاتر قانونی، مدیریت بدهی و دریافت گواهی پرداخت حق بیمه به صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی شده و اکنون بدون مراجعه به مراکز و شعب بیمه‌ای این خدمات در دسترس کارفرمایان قرار دارد.

بخش مستمری‌بگیران نیز خدماتی همچون دریافت فیش حقوقی مستمری‌بگیران، خدمات پرونده الکترونیک، درخواست گواهی، بازنشستگی، اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران، استعلام وضعیت مستمری‌بگیران، مستمری بازماندگان و ازکارافتادگان و تسهیلات این گروه از جامعه هدف در دسترس است.

همچنین در بخش تأمین اجتماعی من نیز خدماتی به افراد تحت پوشش از طریق این سامانه ارائه می‌شود که مخاطبان این برنامه کاربردی باید از طریق تلفن همراه نسبت به دریافت خدمات خود اقدام کنند.

اهداف فعالیت سامانه خدمات غیرحضوری

با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، این سامانه همه سرویس‌های موجود و همچنین خدمات غیر ضوری جدید سازمان را در یک درگاه مجتمع و یکپارچه ارائه می‌دهد. این سامانه اکنون به عنوان مرجع مطمئن و سریعی برای آگاهی مخاطبان و استفاده از سرویس‌های جدید محسوب می‌شود.

برای استفاده از این سامانه نیز در صورتیکه مخاطبان و ذینفعان پیشتر مشترک سرویس‌های متمرکز سازمان تأمین اجتماعی مانند پرتال نمایش سابقه بوده باشند دیگر نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند. اما در صورتی که افراد برای نخستین بار وارد این سامانه شوند و خدمات موردنظر آنان نیاز به احراز هویت داشته باشد باید در این سامانه ثبت‌نام کرده و نام کارری یاهمان کدملی و رمز عبور را دریافت کنند.

بنابراین برای استفاده از سرویس‌های عمومی و شخصی انجام مراحل ثبت‌نام غیرحضوری کافی است اما استفاده از سرویس‌های کارفرمایی علاوه بر ثبت‌نام در سامانه، نیاز به مراجعه حضوری به شعبه جهت تکمیل فرم تعهدنامه دارد.

هنگام ثبت‌نام اگر مخاطبان با مشکل مواجه شدند باید از چند طریق این موضوع را پیگیری کنند اول اینکه راهنمایی برای استفاده در قسمت بالای فرم ثبت‌نام وجود دارد که باید آن را به خوبی مطالعه کنند، در مرحله دوم با مراجعه به صفحه تأمین اجتماعی من، در قسمت نمایش درخواست‌ها، درخواست مورد نظر باید جستجو شود و سپس در ستون انتهایی جدول روی دکمه عملیات کلیک کرده و گزینه راهنمای هوشمند را انتخاب کنند. در نهایت می‌توانند با واحد ارتباط با مشتری سازمان از طریق سایت crm.tamin.ir و یا شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس برقرار کنند.

چه خدماتی در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ارائه می‌شود؟

۵۷ خدمت غیرحضوری قابل دسترسی برای مخاطبان

دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی درباره این سامانه و اینکه اکنون ۵۷ خدمت غیرحضوری قابل دسترس است، ‌ به آتیه آنلاین گفت: به منظور توسعه خدمات در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، اکنون هفت خدمت جدید برای ذینفعان و مخاطبان این نهاد بیمه‌ای در حال پیاده‌سازی و افزوده شدن به خدمات غیرحضوری است تا بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

خدابنده این خدمات را ثبت درخواست برقراری مستمری کار با اشعه، درخواست بر قراری بازنشستگی براساس ماده ۶۵ تأمین اجتماعی، درخواست کارفرما مبنی بر اجرای ماده ۶۶ قانون (اعلام خسارات موضوع ماده ۶۶ قانون تأمین اجتماعی به کارفرما)، درخواست تشکیل پرونده مطالباتی کارگاه‌های حقیقی، درخواست ارسال قرارداد (کارفرما)، درخواست غیرحضوری حوادث ناشی از کار و درخواست معاینات پزشکی بیان کرد.

او بیان کرد: در راستای اجرای تعهدات دولت الکترونیک و همچنین به منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز اجرایی، افزایش رضایتمندی ذینفعان سازمان ارایه خدمات به صورت غیرحضوری از سال ۹۹ در دستور کار این مرکز قرار گرفت و تاکنون ۵۷ خدمت برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در سامانه ارائه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir راه‌اندازی و در حال بهره‌برداری است.

او ادامه داد: اکنون در بخش بیمه‌شدگان ۲۴ خدمت، کارفرمایان ۲۰ خدمت، مستمری‌بگیران ۱۱ خدمت و ۲ خدمت دیگر نیز مشترک بین بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان است تا مخاطبان و ذینفعان بتوانند بدون مراجعه حضوری دسترسی راحت‌تری به این نوع خدمات داشته باشند.

کد خبر: 65691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =