تعامل با شرکای اجتماعی مسأله راهبردی است

"محسن تقیانی" مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با سطح اهمیت و ضرورت تعامل سازمان تأمین اجتماعی با جامعه کارفرمایی، کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان شرکای اجتماعی این سازمان، تعامل با شرکای اجتماعی را یک مسأله‌ای راهبردی دانست.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: ما در تأمین اجتماعی معتقدیم تعامل و ارتباط هرچه بیشتر و دقیق‌تر سازمان با شرکای اجتماعی، امکان خطا در تصمیم‌سازی‌ها را به حداقل کاهش خواهد داد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به ماهیت اجتماعی تأمین اجتماعی و ارتباط گسترده این سازمان با شرکای خود، برنامه‌های مختلفی در حوزه تکریم شرکای اجتماعی به ویژه جامعه کارفرمایان، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

او همچنین در ادامه تاکید کرد: تکریم جامعه کارفرمایان را به عنوان یکی از ارکان اساسی شرکای اجتماعی تأمین اجتماعی در همه حوزه‌ها مورد توجه داریم و در این ارتباط، توصیه ما به تمامی مدیران و کارکنان سازمان، تکریم همواره این بخش از جامعه کار و افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی است.

تقیانی با اشاره به اینکه مراجعه حضوری به کارگاه‌های تحت پوشش سازمان و تقدیر از کارفرمایان یکی از راهکارهای تکریم جامعه کارفرمایی است، بیان کرد: توسعه تعامل اثرگذار تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی را باید در راستای تکریم محقق کرد.

توجه تأمین اجتماعی به مطالبات آموزشی کارفرمایان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی توسعه آموزش‌های مقرراتی و بیمه‌ای را در راستای توجه به مطالبات کارفرمایان مهم دانست و افزود: در حوزه ارائه آموزش‌های مختلف و آگاهی‌سازی نسبت به قوانین و مقررات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز بستر تکریم و توجه به جامعه کارفرمایی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

او اضافه کرد: ارتقاء دانش بیمه‌ای در راستای کاهش چالش‌های این حوزه از طریق بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی قوانین و مقررات مهم از مطالبات جامعه کارفرمایی محسوب می‌شود و سازمان به این واسطه، دوره‌های آموزشی مرتبط با مقررات را تدوین و اجرایی کرده است.

برگزاری جلسات دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی

تقیانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای سال‌جاری و کسب نظرات جامعه کارفرمایی، کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و تاثیرگذاری آن در تصمیمات کلان، گفت: دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با حضور تأمین اجتماعی، جامعه کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان با هدف هم‌افزایی گسترده و بهره‌مندی از نظرات تخصصی و تجربی شرکای اجتماعی راه‌اندازی شده است که از آن می‌توان به عنوان یکی از سازوکارهای تکریم تمام شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان اجرایی نام برد.

وی در ادامه توضیح داد: به استناد رصد سازمان، در تمام استان‌ها شوراهای راهبردی شرکای اجتماعی برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده تشکیل و جلسات آن برگزار شده است. ابتدای آبان ماه نیز اولین جلسه شورای راهبردی ملی شرکای اجتماعی با حضور تمام مدیران ستادی و صف سازمان و نمایندگان تشکل‌های مرتبط با شرکای اجتماعی در شهر قم برگزار شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: ادامه رویکرد اشاره شده و توسعه تعامل با شرکای اجتماعی به دلیل اهمیت این موضوع، همواره در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

کد خبر: 65416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =