اجرای برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال  توسط وزارت کار در استان لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته که این طرح در سطح استان اجرایی می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا در این باره گفت: با توجه به ماده ۲۴ جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست کودکان زیر پنج سال ، از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی کودک ( اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: پس از بررسی استحقاق‌سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک‌بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تعداد 2 هزار 605 کودک در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در این استان تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سوء تغذیه کودکان قرار گرفتند.

ناصری نیا افزود: در همین راستا مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شارژ شود که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک مبتلا به سوء تغذیه است، براساس دهک درآمدی مشخص، برای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های درآمدی یک تا هفت، اعتبارات لازم پیش بینی و واریز خواهد شد.

کد خبر: 65252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =