پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۸۰ ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۳۴۰ طرح اشتغال خانگی در استان پرداخت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اربابی با بیان اینکه پرداخت مشاغل خانگی استان در این مدت برای بیش از ۳۸۰ نفر اشتغال فراهم کرده است افزود: امسال یکهزار و ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد این در حالی است که سال گذشته سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷۳ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

وی درباره مزایای توسعه مشاغل خانگی گفت: اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح‌ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه‌ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

رشد چهار برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی

اربابی درباره صدور مجوزهای مشاغل خانگی گفت: امسال پنج هزار و ۶۰۸ مجوز کسب و کارخانگی در استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال چهار برابر افزایش یافته است.

وی افزود: کسب و کار و اشتغال در منزل با مشارکت خانواده با استقبال چشمگیری در استان روبه رو است و این امر منجر به افزایش مجوزهای این بنگاه های اقتصادی شده است.

اربابی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا با پرداخت این منابع، شاهد توسعه اشتغال باشیم.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 65211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =