افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات حوزه مشاغل خانگی لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی امسال استانی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد ناصری‌نیا با اشاره به استقبال از ایجاد طرح‌های مشاغل خانگی در لرستان، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و در راستای توسعه این مشاغل و حمایت از متقاضیان کسب‌وکارهای خانگی به‌ویژه موضوع اشتغال خانگی و همچنین مجموعه اقدامات صورت گرفته، امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی در استان افزایش یافت.

وی افزود: در سال گذشته کل اعتبارات مشاغل خانگی ۱۰۸ میلیارد تومان بود که کل این مبلغ جذب و امسال با توجه به استقبال عمومی مردم ۲۰ درصد بیشتر به اعتبارات لرستان در این حوزه اختصاص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به افزایش قابل‌توجه صدور مجوزها در استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار مجوز در این بخش صادر شده بود و کل اعتبارات ابلاغ شده به متقاضیان در طرح‌های مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

ناصری‌نیا بیان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۷ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شد و با همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان ۵۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته در سال جاری پرداخت شده است.

وی با تأکید بر تسریع و تسهیل در جذب این اعتبارات و پرداخت به‌موقع تسهیلات به متقاضیان گفت: بانک‌های عاملی که در پرداخت این تسهیلات با این اداره‌کل همکاری می‌کنند، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست‌بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی یا درگاه ملی صدور مجوزها، به‌صورت لحظه‌ای مجوز موردنیاز خود را برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دریافت کنند.

ناصری نیا به نظارت، پایش و بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی توسط تیم نظارتی اشاره کرد و افزود: با تشکیل تیم نظارت و پایش طرح‌های اشتغال با همکاری استانداری، اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت بانک‌ها و دهیاری‌های استان با هدف راست آزمایی و نظارت بر اشتغال ایجاد شده اقدام به بازدید میدانی این طرح‌ها شده که طی یک ماه گذشته بیش از ۴۳۰ طرح بازدید شده است.

وی هدف از این بازدیدها را بررسی دقیق و سنجش نتایج طرح‌ها عنوان و تأکید کرد: بهتر است نظارت‌های دوره‌ای به‌طور منظم صورت پذیرد تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده توسط متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است و در جهت حمایت از صاحبان این مشاغل اقدامات جدی صورت گیرد.

کد خبر: 65081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =