پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون با پرداخت این رقم زمینه ایجاد هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی خواجه مظفری در نشست شورای اشتغال گنبدکاووس با اشاره به رتبه دوم کشوری استان گلستان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: از مجموع سهمیه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی امسال، تاکنون با پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال زمینه ایجاد هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

وی مهمترین سیاست دولت را توجه به مشاغل خرد خانگی دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کرد که تسهیلات دریافتی مشاغل خانگی در مسیر خودش هزینه شود تا خروجی آن ایجاد اشتغال جدید باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: با توجه به عملکرد موفق شرکت‌های پشتیبان در دریافت تسهیلات برای سال آینده ۸۰ درصد وام‌های اشتغالزایی به این گروه اختصاص خواهد یافت.

پرداخت ۵۲ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در گنبدکاووس

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس هم در این نشست گفت: اعتبار مشاغل خانگی این شهرستان از ۱۰۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۱۸۵ میلیارد ریال افزایش یافت و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال پرونده برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.

عبدی بدراق نژاد افزود: از مجموع پرونده‌های معرفی شده برای تسهیلات مشاغل خانگی، ۵۲ درصد از سوی بانک‌ها پرداخت شد و علاوه بر آن هزار و ۵۰۰ متقاضی هم در انتظار دریافت این تسهیلات هستند.

وی تعهد اشتغال امسال گنبدکاووس را سه هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۵۹ نفر معادل ۶۹ درصد محقق شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستگاه‌های اجرایی خواست همراهی بیشتری برای ثبت اشتغال‌های خود در سامانه رصد داشته باشند.

شهرستان گنبدکاووس بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

کد خبر: 65078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =