یزد دومین استان کشور در میزان کاهش نرخ بیکاری است

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته و از ۱۰.۶ به ۷.۲ تقلیل یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فریبا آیت اللهی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان یزد با ۷.۲ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته روند کاهشی قابل توجهی داشته است. بررسی های نرخ بیکاری فصلی سایر استان‌ها نشان داد استان یزد بعد از کرمانشاه، دومین استان کشور در میزان کاهش نرخ بیکاری نسبت به بهار سال ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته و از ۱۰.۶ به ۷.۲ تقلیل یافته است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۵ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ است که ۴.۳ درصد از نرخ مشارکت کشوری بیشتر است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه در این گزارش میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور ۴۱.۲ درصد، نسبت اشتغال ۳۷.۸ درصد و نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ به میزان۸.۲ درصد اعلام شده است بیان کرد: شاخص نرخ بیکاری کشوری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک درصد کاهش یافته است، این درحالی است که استان یزد در همین شاخص نرخ بیکاری یک درصد پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه روند کاهشی شاخص نرخ بیکاری نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوز و افزایش سرمایه گذاری در استان است گفت: طبق مصوبه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان رویکرد ما اشتغال جوانان و زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار است. امیدواریم تا بتوانیم با انجام مشوق‌های قانونی این میزان را کاهش دهیم.

آیت اللهی به تعداد کاریابی‌های استان اشاره و بیان کرد: تعداد کاریابی های استان در حال حاضر ۵۳ مرکز است که ۴۱ مرکز فعال، ۱۱ مرکز تعلیق و ۱ مرکز مرخصی موقت است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: در استان تعداد ۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در حال فعالیت هستند که از این تعداد مرکز۲۵ مرکز در حال ارائه خدمت مرکز مشاوره، ۵ مرکز کافه کارآفرینی و ۸ مرکز فضای کاری اشتراکی و ۶ مرکز شتابدهنده در حال فعالیت هستند.

وی گفت: استان یزد در رابطه با بهره برداری کاریابی‌های داخلی استان‌ها از سامانه جستجوی شغل با ۹۷ درصد بهره‌برداری از این سامانه در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

آیت اللهی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون با توجه به تسهیل‌گری و ۱۰ روزه شدن مجوزهای کاریابی تعداد ۲۷ مجوز کاریابی در استان صادر شده است.

کد خبر: 64769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =