«زنان خانه‌دار» عمده تماس‌گیرندگان با صدای مشاور(۱۴۸۰)

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه طی ۶ ماه اول سال جاری ۷۵۸ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۸۰ (صدای مشاور) برقرار شده است، از برنامه بهزیستی برای به‌روزرسانی سرورهای این سامانه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه توکلی با اشاره به میزان تماس‌گیرندگان با سامانه صدای مشاوره ۱۴۸۰ طی ۶ ماه اول امسال، اظهار کرد: طی سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس و طی ۶ ماهه اول امسال ۷۵۸ هزار تماس با سامانه ۱۴۸۰ برقرار شده است.

او ضمن تحلیلی از وضعیت میزان تماس‌گیرندگان با سامانه ۱۴۸۰، با بیان اینکه بیشتر تماس‌گیرندگان در رده‌های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار داشته‌اند، گفت: ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با سامانه را «زنان» تشکیل می‌دهند؛ چراکه زنان به لحاظ جدیت و دقت بیشتر، به دنبال رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌آمده در خانواده هستند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عمده تماس‌گیرندگان دارای «مدرک تحصیلی» دیپلم و میزان تماس‌گیرندگان «متاهل» نسبت به تماس‌گیرندگان «مجرد» بیشتر است.

توکلی با اشاره به وضعیت شغلی تماس‌گیرندگان نیز تصریح کرد: «زنان خانه‌دار» عمده تماس‌گیرندگان با صدای مشاور را تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه بررسی گزارشات به دست‌آمده حاکی از آن است که الگوی علل تماس‌ها نسبت به اطلاعات مشابه سال قبل تغییری نکرده است، گفت: بیشترین میزان تماس‌ها مربوط به مشکلات بین‌فردی، اختلالات اضطرابی و افسردگی بوده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوع و متعددی در این رابطه دارد، بهزیستی همیشه رویکرد ارتقایی داشته و برنامه‌های متناظر با مسائل و مشکلات جامعه طراحی می‌کند. در واقع سازمان بهزیستی سازمانی پیشرو و تخصصی است و تلاش می‌کند خدمات خود را ارتقاء دهد.

توکلی در همین راستا از برنامه بهزیستی برای به‌روزرسانی سرورهای این سامانه خبر داد و همچنین گفت: قرار بر این است تا متناسب با اختلالات و مشکلات سطح جامعه، دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مشاوره را در این سامانه به‌روزرسانی کنیم.

کد خبر: 64705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =