هلال احمر برای امداد رسانی به مردم افغانستان اعلام آمادگی کرد

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی ضمن تسلیت به مردم افغانستان درپی وقوع زمین لرزه در این کشور، از آمادگی این جمعیت برای امداد و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه با صدور پیامی خطاب به مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغان گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب درود و احترام خود را به جمعیت هلال احمر افغان ابلاغ می‌کند.

در بخش دیگر این پیام آمده است: با غم و اندوه فراوان، در زمینه وقوع زلزله‌ ۶.۳ ریشتر در شمال‌غرب شهر هرات و ولایات همجوار این شهر در افغانستان مطلع شدیم که منجر به خساراتی شده است. در این شرایط سخت، تسلیت و همدردی با جمعیت هلال احمر افغان را ابراز و با خانواده‌های متاثر از این زلزله ابراز همدردی می‌کنیم.

کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به زلزله‌زدگان و عملیات بشردوستانه اعلام می‌کند و برای جمعیت هلال احمر افغان در انجام فعالیت‌های بشردوستانه‌ آرزوی موفقیت دارد.

روز شنبه ۱۵ مهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر شمال غربی افغانستان را لرزاند و در تاجیکستان و ایران نیز احساس شد و بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده از حکومت طالبان، شمار جان باختگان از دو هزار نفر فراتر رفت و تاکنون به ۲ هزار و ۵۳ تن رسیده است.

کد خبر: 64420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =