یک سوم جمعیت مشمول خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور امسال ۵۸ هزار و ۵۱۹ نفر تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار داشتند که یک سوم جمعیت مشمول استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا اسدی با بیان اینکه در حال حاضر دوسوم جمعیت مشمول استان هیچ گونه پوشش بیمه‌ای ندارند که باید با همکاری دستگاه‌های مختلف از این ظرفیت بیمه‌ای برخوردار شوند گفت: جمعیت مشمول بیمه روستاییان و عشایر استان ۱۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر هستند که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۹۱۷ نفر در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند.

وی افزود: ضریب پوشش بیمه روستاییان و عشایر استان در ابتدای دولت سیزدهم ۳۱.۵ درصد بود که در حال حاضر به ۳۵.۲ درصد افزایش یافته و در این مدت ضریب بیمه زنان استان هم از ۲۷.۶ به ۳۰.۹ درصد رسیده است. همچنین در دولت سیزدهم سن بیمه شدگان از ۵۱ سال به ۴۸ سال کاهش یافته‌ و در سال جاری سهمیه خراسان جنوبی برای پوشش بیمه ۶ هزار و ۹۱۲ نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی به صدور پنج هزار و ۶۴۸ حکم برای بیمه شدگان این صندوق در سطح استان اشاره و بیان کرد: ۳۲ کارگزار بیمه روستاییان و عشایر در ۳۲ روستای استان حضور داشته و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اجرای احکام اعم از مستمری، حقوق بگیر و بازنشستگی را برعهده خواهند داشت.

وی درباره بیمه تکمیلی روستاییان و عشایر گفت: بیمه تکمیلی برای بیمه شدگان روستاییان و عشایر در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان، همدان و آذربایجان شرقی در حال اجراست که در صورت نتایج خوب در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد.

اسدی بیان کرد: افراد تحت پوشش این بیمه از مستمری برخوردار خواهند شد ضمن آنکه خدمات از کارافتادگی یا پرداخت بیمه بازماندگان در این بیمه لحاظ شده است، افراد تحت پوشش این بیمه به لحاظ درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند همچنین امکان نقل و انتقال بیمه‌ای به سایر بیمه‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد گروه‌های دارای امکان عضویت در این صندوق افزایش یافته افزود: هشت گروه در حال حاضر امکان عضویت دارند که می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۱۱ هزار نفر انفصال بیمه دارند و درخواست ما این است که نسبت به ادامه پرداخت بیمه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: نقل و انتقال سابقه بیمه در راستای رضایت‌مندی جامعه هدف برای تمامی بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم فراهم شده و افراد می‌توانند سوابق خود را از این صندوق به سایر صندوق‌ها و بالعکس انتقال دهند.

اسدی با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر بیان کرد: خراسان‌ جنوبی با ۳۰ غرفه در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران فعال بوده است.

وی افزود: همچنین از سال گذشته ۵۱۷ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به بیمه‌شدگان این صندوق پرداخت شده‌ است.

کد خبر: 64399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =