مهارت‌آموزی ۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از مهارت‌آموزی ۱۹ هزار و ۳۱۰ نفر امسال در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: از این مجموع ۱۲ هزار و ۲۷ نفر مرد و هفت هزار و ۲۸۲ نفر زن بودند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله معتمدی در این باره بیان کرد: امسال در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی ۱۳۹ نفر، ۷۰ فرد معلول، ۲۶ تبعه خارجی، ۷۴ دانش آموخته دانشگاهی و ۴۷۴ دانشجو، ۲۰۳ زن خانه‌دار، ۵۱۹ زن سرپرست خانوار ، ۶۳۷ زندانی، سه هزار و ۲۴۵ سرباز وظیفه و ۹۴ کودک کار و ۲۸۱ معتاد بهبودیافته از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شدند.

معتمدی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۸ جامعه هدف دارد و از طریق کارگاه‌های مشترک و تفاهم‌نامه‌های مختلف، آموزش‌های مرتبط را به اقشار آسیب دیده جامعه ارائه می‌کند، گفت: همچنین در شهرستان ازنا اردوگاهی برای حرفه‌آموزی اتباع خارجی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تجهیز کارگاه‌های استان انجام شده است، افزود: ۱۱ میلیارد تومان در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور برای تجهیز کارگاه‌های استان مصوب شد که با تخصیص این مبلغ، ۹۰ درصد کارگاه‌ها مجهز و بروزرسانی شدند و همچنین کارگاه‌های کشاورزی پیشرفته در خرم‌آباد و کوهدشت و سیستم آموزشی برق هوشمند نیز فعال شد.

معتمدی با اشاره به تجهیز کارگاه‌های حوزه مکانیک خودرو ادامه داد: کارگاه‌های برودتی ازنا و خرم‌آباد و کارگاه ورشوسازی بروجرد هم تجهیز و بر اساس برنامه آمایش سرزمین، کارگاه‌های جدیدی در حوزه ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی استان فعال شد.

لرستان ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دارد که از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه در دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است.

کد خبر: 64178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =