دفاع مقدس بهترین الگوی مدیریت چالش‌ها است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای رفع مشکلات و مدیریت چالش‌های پیش رو در همه عرصه‌ها، بهترین مدل و الگوی مدیریتی و جهادی، الگوی دفاع مقدس است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در قالب صبحگاه مشترک جمعی از بسیجیان این سازمان در ساختمان مرکزی و با حضور معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مرکزی سازمان برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری همایش‌هایی نظیر آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس، استفاده از دستاوردها و الگوهای ارزشمند دفاع مقدس در سایر سنگرهای ارائه خدمت است.

او افزود: در دولت مردمی سیزدهم، در سازمان تأمین‌اجتماعی با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و تلاش جهادی و فداکاری همه همکاران و حمایت این دولت، تبدیل رویکرد آینده‌سوزی و آینده‌خواری به آینده‌سازی آغاز شده است. دفاع مقدس به ما نشان داد و یاد داد که اگر با جان و دل و با اخلاص پای مردم بایستیم، خداوند گشایش‌ها را برایمان رقم می‌زند. همان‌گونه که رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس از مرزها، از هویت و شرف دینی و انقلابی صیانت کردند، ما هم امروز در جبهه مدیریتی باید از جان و مال مردم صیانت کنیم و اگر با مدل دفاع مقدس این کار را بکنیم؛ دستاوردهای آن خودش را نشان خواهد داد.

موسوی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند امروز همه می‌خواهند از الگوی دفاع مقدس استفاده کنند و این محدود و ناظر به سرزمین ایران هم نیست. نباید خدای نکرده در عرصه مدیریتی؛ خودمان از این الگوی استراتژیک غفلت کنیم که گناهی نابخشودنی است. تمام این نشست‌ها و جلسات هم برای این است که اعلام کنیم برای رفع مشکلات و مدیریت چالش‌های پیش رو در همه عرصه‌ها، بهترین مدل و الگوی مدیریتی و جهادی، الگوی دفاع مقدس است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: دفاع مقدس باید ترجمه شود و در انگاره‌ها و پیش‌فرض‌های مدیریتی و عملیاتی و راهبردی ما خودش را نشان بدهد. نشانه‌های این رویکرد در همین دو سال و اندی که از عمر دولت انقلابی سیزدهم گذشته دیده می‌شود. جاهایی که تمرکز راهبردی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی، جوانان انقلابی، دانش و فناوری‌های بومی با الگوی دفاع مقدس بوده، می‌بینیم با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌هایی که روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود، حتی در حوزه‌هایی که دولت‌های قبلی به‌عنوان تهدید تلقی می‌شده، دستاوردهای مختلف داشته‌ایم.

وی با تأکید بر این که «دولت مردمی سیزدهم، دولت شدن‌ها است»، گفت: این دولت در دو سال گذشته دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه‌های مختلف داشته است. توسعه مؤثر روابط بین‌الملل و دیپلماسی فعال، رشد اقتصادی، پوشش کامل بیمه سلامت و توسعه ظرفیت‌های درمانی، رشد صادرات، جبران ناترازی‌ها و دستاوردهایی از این دست، همه نشان می‌دهد که رویکرد انقلابی و الگوی دفاع مقدس برای حل مشکلات جواب می‌دهد.

برنامه‌ریزی تأمین اجتماعی برای ایجاد ۶۰ هزار تخت بیمارستانی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ظرفیت درمان تأمین‌اجتماعی از ابتدای انقلاب تا امروز به ۱۰ هزار تخت رسیده است، با این حال مطابق آمار وزارت بهداشت تنها در ۲ سال گذشته، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید ایجاد شده و برای ۶۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر هم برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه تأمین منابع در ابتدای این دولت با چالش‌هایی مواجه بودیم ولی با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و تلاش جهادی و فداکاری همه همکاران و حمایت این دولت، تبدیل روند آینده‌سوزی و آینده‌خواری به آینده‌سازی آغاز شده است. در این حوزه علاوه بر تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که سازمان تأمین‌اجتماعی را به بزرگ‌ترین بدهکار بانکی تبدیل کرده بود، در دو سال و نیم گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان وصول منابع پایدار بیمه‌ای ناشی از پوشش بیمه فراگیر جدید اتفاق افتاده، که اگر نبود و ما کماکان از مدل آینده‌خواری از طریق استقراض تعهدات خود را انجام می‌دادیم، بار مالی این عدد و سود ناشی از ادامه استقراض به ۶۷ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که با مدل و الگوی دفاع مقدس و کار جهادی و انقلابی، از این آینده‌خواری جلوگیری شد، در گام دوم انقلاب، حتماً باید از این مدل تبعیت کنیم. دفاع مقدس و مدیریت آن به ما نشان داد و یاد داد که اگر با جان و دل و با اخلاص پای مردم بایستیم، خداوند گشایش‌ها را برایمان رقم می‌زند. همان‌گونه که رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس از مرزها، از هویت و شرف دینی و انقلابی صیانت کردند، ما هم امروز در جبهه مدیریتی باید از جان و مال مردم صیانت کنیم و اگر با مدل دفاع مقدس این کار را بکنیم دستاوردهای آن خودش را نشان خواهد داد.

او خطاب به مدیران تأمین‌اجتماعی حاضر در این مراسم گفت: تأکید می‌کنم از کسانی که چنین علقه‌ای دارند باید در موقعیت‌های مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش استفاده شود. رویه‌های غلط سفارش از دور و نزدیک و رویه‌های گروهی، باندی و قبیله‌ای در انتصابات نباید جایی داشته باشد و باید از کسانی که دنبال مال مردم هستند، فاصله بگیریم. نباید از این مدل غافل شویم که با اعتقاد، ایمان، عقلانیت، تعهد و تخصص می‌شود از اموال مردم در سرمایه‌گذاری‌ها صیانت و در آن توسعه و رشد ایجاد کرد. ما از دفاع مقدس یاد گرفتیم که «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ»، یعنی ایستادگی کن همان‌گونه که به تو فرمان داده شده است.

موسوی با بیان اینکه «همه جبهه‌ها، جبهه جنگ است» گفت: جبهه خدمت و صیانت از مال مردم، جبهه جنگی است که امروز در اختیار شماست. بیش از ۷۰ شهید برای هر پست کلان مدیریتی، جان‌شان را در راه این ملت و اسلام و قرآن و این مسیر هدیه کردند. امروز باید بایستیم وآینده‌ای امنیت‌بخش، عدالت‌محور و امیدوارکننده برای مردم رقم بزنیم.

وی افزود: تأمین‌اجتماعی سرمایه اجتماعی نظام است که امروز مسئولیت آن بر عهده مدیران ما قرار گرفته و باید با صیانت از مال مردم، با خدمت‌رسانی بهتر و توسعه خدمات به مردم، تا پای جانمان پای کار مردم بایستیم. این مدل دفاع مقدس است. اگر اسیر گرفتاری‌های منافع شخصی، مطامع، دست‌درازی‌ها، کوتاهی‌ها و سستی و تنبلی شویم؛ هم در این دنیا و هم در آن دنیا عذاب در انتظارمان خواهد بود.

ارائه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمانی در تأمبن اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: تأمین‌اجتماعی ۷۰ هزار پرسنل دارد که ۷۰ هزار بسیجی واقعی هستند، در عرصه درمان روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمت درمان سرپایی و بستری ارائه می‌شود، در حوزه بیمه‌ای و کسب و کار، با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه بزرگ و کوچک، در زمینه توسعه خدمات بیمه‌ای و رونق و کسب و کار همکاری می‌کنیم و در حوزه اقتصادی، بنگاه‌ها و مجموعه‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی در ۹ رشته تخصصی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، نقش مهم و راهبردی در اقتصاد کلان ایفا می‌کنند.

او خطاب به مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حکمرانی تأمین‌اجتماعی، به عملکرد شما افتخار می‌کنیم. شما در دو سال گذشته نشان دادید با وجود مشکلات و چالش‌ها، می‌شود آینده‌ای برای آسایش، آرامش، امنیت و امیدواری مخاطبان ترسیم کرد. کسی که اعتقاد به دفاع مقدس دارد در برابر کژکارکردی‌ها و ایجاد ناامیدی، ساکت نمی‌نشیند. از همه شما همکارانم می خواهم تا با همین روحیه بسیجی و انقلابی، مسیر رشد و توسعه خدمت به بیش از ۵۰ درصد جامعه را با قدرت و قوت ادامه دهید.

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: بسیاری از اقدامات موفقی که در کشور انجام شده و می‌شود، نه فقط در حوزه اقدامات نظامی، الگوگرفته از تجربه دفاع مقدس است. روزی سنگرها در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور بود ولی امروز سنگرهای ما همین اتاق‌های ماست که در آنها به مردم خدمت ارائه می‌شود. امروز سنگر ما درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور است.

اسفندیاری افزود: فرهنگ دفاع مقدس، باید هر روز یادآوری شود تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، چرا که هر جا از فرهنگ دفاع مقدس استفاده کردیم، موفق بودیم. موفقیت‌هایی که نظام مقدس و سازمان تأمین‌اجتماعی به دست آورده مرهون همان فرهنگ سنگرهای جبهه و اخلاص و دعا و قران و عبادت بوده است.

او ادامه داد: حفظ سنگر، فقط دفاع در برابر تیر و گلوله جنگی و توپ و خمپاره مستقیم دشمن نیست که مجبور باشیم سنگرهای‌مان را محکم بسازیم. امروز ساختمان‌هایمان مستحکم است ولی دفاع ما باید متمرکز بر دفاع در برابر انحرافات و مقابله با رسوخ گناهان باشد. اداره را باید حفظ کنیم و همان‌طور که سنگرها مقدس و محل نماز و دعا و قران بودند، اینجا هم باید همین باشد. میز اداره و میز خدمت، مقدس است و نباید آلوده شود.

در این مراسم همچنین «سردار عبدالفتاح اهوازیان» از همرزمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس، گفت: اگرچه دوران دفاع مقدس تنها ۸ سال بود اما همه ایرانی‌هایی که در این ۴۵ سال در سنگرهای مختلف برای حفظ و اقتدار نظام و خدمت به مردم، تلاش کرده‌ و می‌کنند در حال مجاهده هستند.

وی با تأکید بر اهمیت زنده نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور، گفت: رهبری معظم در یکی از سخنرانی‌هایشان هشدار دادند که اگر ما واقعیت دفاع مقدس را روایت نکنیم، دشمنان این حماسه عظیم را آن‌گونه که خود می‌خواهند روایت خواهند کرد. در میان شهدای دفاع مقدس، شهدایی داریم که وقتی به شهادت رسیدند هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند و حتی نماز بر آنان واجب نبود. این نوجوانان غیور باید الگوی فرزندان ما باشند اما به‌خاطر کم‌کاری‌های ما در روایت حماسه دفاع مقدس، امروز برخی کودکان و نوجوانان ما از الگوهای بیگانه تأسی می‌کنند و کم‌تر با الگوهای واقعی دوره دفاع مقدس آشنایی دارند.

سردار اهوازیان گفت: ۱۵۰ هزار نفر از کادر درمان در دوران دفاع مقدس، در خطوط نبرد خدمت کردند و اگر امروز شاهد حماسه جان‌فشانی و فداکاری کادر درمان در دوران کرونا هستیم، ناشی از همان فرهنگ دفاع مقدس است که هنوز در میان کادر درمان زنده است.

وی همچنین با ذکر خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیران و کارکنان دولت را به خدمت صادقانه و جهادی به مردم و احترام به خانواده شهدا و ایثارگران توصیه کرد.

کد خبر: 64150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =