بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول مهر منتظر واریز وام باشند

«محسن تقیانی» مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اعلام جزییات پرداخت وام بازنشستگان این سازمان، از واریز تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی از ابتدای مهرماه خبرداده است.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس اعلام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران برگزیده در قرعه‌کشی، همزمان با آغاز ماه اول پاییز به‌حساب آنان واریز می‌شود.

تقیانی تعداد بازنشستگان وام‌گیرنده این سری از پرداخت تسهیلات را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و درباره زمان پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان توضیح داد: قرعه‌کشی تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی انجام شده و پیامک آن برای برگزیدگان این تسهیلات ارسال شده تا مراحل ثبت‌نام خود را برای دریافت تکمیل کنند.

با اعلام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در صورت عدم مشکل بانکی ثبت‌نام کنندگان وام و تکمیل مراحل ثبت‌نام، پرداخت این تسهیلات به‌زودی و از اول مهرماه آغاز می‌شود.

تقیانی همچنین از اطلاع‌رسانی مراحل ثبت‌نام بعدی در آینده خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال‌جاری به ۴۰۰ هزار نفر از جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اعطای تسهیلات در راستای ارتقاء معیشت بمازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی با پوشش ۴۷ میلیون نفری گروه‌های مختلف جامعه نظیر بیمه‌شدگان شاغل کار و تولید، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، ازکارافتادگان و افراد تبعی آنان، خدمات گسترده بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی کوتاه و بلندمدت به این جمعیت ارائه می‌کند. اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به تعداد قابل توجهی از جامعه بازنشستگان یکی از این مجموعه اقدامات تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء معیشت افراد تحت پوشش محسوب می‌شود.

این سازمان همچنین با پوشش حدود ۶۰ درصدی جامعه بازنشستگان کشور در قالب بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ایفای تعهدات گوناگون در قابل آنان، نقش مهمی در افزایش رفاه این بخش از جامعه عهده‌دار است. آمارهای تأمین اجتماعی حاکی از هزینه‌کرد ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ در حوزه ایفای تعهدات مختلف دارد که پرداخت وام به بازنشستگان نیز بخشی از این میزان است. براساس آخرین داده‌های آماری تأمین اجتماعی، جمعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان با احتساب افراد تحت تکفل حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

این سازمان همچنین مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان ماهانه در حوزه تعهدات به جامعه تحت پوشش از جمله در حوزه پرداخت مستمری، هزینه درمان، خدمات فرهنگی و تسهیلات بانکی بازنشستگان و مستمری‌بگیران هزینه می‌کند. یکی از این تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است که در سال‌های اخیر به‌صورت ویژه در سه مرحله از ۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان با کارمزد ۴ درصد

«علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران پیش از این در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در ارتباط با تسهیلات پرداختی بازنشستگان گفت: سال‌جاری مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان افزایش یافته و با کارمزد چهار درصد به بازنشستگانی که از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

دهقان‌کیا سهمیه وام پرداختی این تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران در تهران را تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ فقره اعلام کرد و افزود: تلاش داریم تا پایان سال‌ ۱۴۰۲ به ثبت‌نام‌کنندگان این مبلغ پرداخت شود.

«محمد اسدی» رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پیشتر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۱۳ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی وام ۱۲ میلیون تومانی این سازمان را دریافت کردند، گفت: این تسهیلات سال‌جاری به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و کسانی که قبلاً این وام را دریافت نکرده‌اند، امکان استفاده از این تسهیلات را به صورت ثبت‌نام غیرحضوری دارند.

به گفته اسدی، حدود ۸۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در ۲ مرحله برای دریافت این وام قرض‌الحسنه ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون تسهیلات ۴۰ هزار نفر واریز شده و وام ۴۰ هزار بازنشسته دیگر طی روزهای آینده واریز می‌شود.

ثبت‌نام غیرحضوری و شرایط دریافت وام بازنشستگان

در سالهای اخیر ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در راستای هوشمندسازی و توسعه خدمات غیرحضوری در سامانه ثبت‌نام مستقیم در تارنمای رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir انجام شده است.

پیش از این از طرف سازمان تأمین اجتماعی شرایط دریافت تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.

براساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه پرسش یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس برقرار کرده و راهنمایی‌ لازم را دریافت کنند.

کد خبر: 63838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =