بهره‌برداری از ۱۰۴ طرح تعاونی با اشتغال ۲ هزار نفر در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از بهره برداری از ۱۰۴ طرح تعاونی با اشتغال ۲ هزار نفر طی دو سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر در استانداری گیلان که با حضور مسئولان استانی و جمعی از تعاون‌گران برگزار شد گفت: تعاون یک مدل اقتصادی اسلامی است و این مدل اقتصادی می‌تواند جایگزین اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی شود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسات مختلف شورای عالی تعاون، بیان کرد: گیلان نخستین استانی است که شورای توسعه تعاون را تشکیل داده است.

آقاجانی به تعداد شرکت‌های تعاونی فعال و در دست تاسیس گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های تعاونی فعال و در دست تاسیس گیلان ۲ هزار و ۴۵۷ مورد با بیش از ۲۱۰ هزار عضو و ۳۲ هزار و ۷۱۰ نفر شاغل است. همچنین ۶ اتحادیه با عضویت ۲۹۶ شرکت تعاونی در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افزایش شش هزار میلیارد تومانی ظرفیت‌های بانک توسعه تعاون خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته دو هزار میلیارد تومان و امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای تعاونی‌ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در هفته تعاون امسال ۳۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی افتتاح و برای ۷۰۱ نفر اشتغال ایجاد شد، بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های تولیدی و توزیعی و مسکن و خدماتی و صنایع دستی و خدمات پزشکی و گردشگری بوده است.

آقاجانی همچنین از بهره‌برداری از ۱۰۴ طرح با اشتغال دو هزار نفر طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۷ طرح تعاونی پرداخت کردیم.

مدیرکل تعاون گیلان دو تعاونی استان را حائز رتبه برتر ملی دانست و بیان کرد: طی یک سال اخیر ۷۰ تعاونی جدید در استان راه‌اندازی شده است؛ همچنین شاهد صادرات ۲۱ میلیون دلاری ۲۰ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور دنیا بودیم.

کد خبر: 63728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =