تعاونی‌های همدان زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفر را فراهم کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۱۵ هزار نفر در قالب هزار و ۲۹۳ تعاونی‌ فعال در استان همدان شاغل هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی، در هجدهمین آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان به مناسبت هفته تعاون با بیان اینکه ۷۲۸ تعاونی تولیدی، ۱۸۵ تعاونی توزیعی و ۳۸۰ تعاونی در حوزه خدمات فعالیت دارند گفت: ۱۰ تعاونی از استان همدان برای اولین بار به رقابت ملی راه یافتند و در این آیین از ۲۳ تعاونی برتر دارای رتبه کسب شده استانی و شهرستانی تجلیل می شود.

وی درباره تعاونی‌های مسکن استان همدان بیان کرد: استان همدان جزو استان‌هایی هست که ۹۸ درصد از تعهدات خود را در حوزه تعاونی مسکن معادل هشت هزار و ۶۴۷ واحد محقق کرد و جزو استان‌های موفق و برتر در سطح کشور با کمترین میزان چالش‌ حقوقی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور در حالی در اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شده است که با نگاهی به آمارها می‌توان دریافت که شرکت‌های تعاونی بنا به دلایل مختلف هنوز نتوانسته‌اند به این مهم دست یابند و در برنامه هفتم توسعه رشد دو درصدی برای هر سال پیش‌بینی شده است.

شعبانی با بیان اینکه رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه‌های کوچک در قالب سرمایه‌های متوسط و کلان از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های تعاونی در کشور است گفت: تعاونی‌ها به لحاظ اقتصادی به عنوان یکی از موثرترین راه‌های توسعه پایدار در برنامه‌های توسعه کشور قرار دارند و یکی از عوامل موثر نیز در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی‌ها هستند.

وی افزود: استان همدان حدود هفت درصد اشتغال تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

در پایان این آیین از ۲۳ تعاونی برتر استان تجلیل شد.

کد خبر: 63382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =