پرداخت بیش از  ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در خراسان رضوی

مدیرعامل شعب بانک‌ توسعه ‌تعاون خراسان رضوی از پرداخت ۳۲۸ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئوف احمدی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون برگزار شد با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانک‌ صد درصد دولتی و بانک عامل بخش تعاون است گفت: بر مبنای اساس‌نامه باید ۷۰ درصد تسهیلات ما در بخش تعاون باشد و ۳۰ درصد خارج از این بخش باشد. این ۷۰ درصد شامل اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و اعضای شرکت‌های تعاونی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان ۲۳ شعبه بانک توسعه تعاون با ۱۹۴ نفر پرسنل نیروی انسانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند. اخیرا نیز تعداد سه شعبه ما در شهرستان‌های مه‌ولات، درگز و مشهد از باجه تبدیل به شعبه شدند.

احمدی به خدمات این بانک اشاره کرد و گفت: بخشی از خدمات ما ارزی و بخشی دیگر ریالی است. در حوزه فعالیت‌های ارزی پنج‌ماهه گذشته سال جاری در کنار مشکلات ارزی که در بحث تحریم‌ها وجود دارد، توانستیم در دو شعبه، ۱۹ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۳۷ دلار حواله‌جات ارزی که همگی آن برای ورود مواد اولیه و در راستای حمایت از تولید داخل است را داشته باشیم.

کاهش ۱۸ درصدی مطالبات بانک‌ توسعه ‌تعاون خراسان رضوی

مدیرعامل شعب بانک‌ توسعه ‌تعاون خراسان رضوی درباره میزان مانده مطالبات غیر جاری بانک‌های توسعه تعاون بیان کرد: مطالبات ما تاکنون ۱۸ درصد نسبت به پایان سال گذشته کاهش داشته است. بانک توسعه تعاون خراسان رضوی بیشترین کاهش را در مطالبات غیرجاری نسبت به سایر بانک‌های توسعه تعاون کشور دارد. نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی ما نیز ۰.۴ درصد نسبت به پایان سال گذشته کاهش پیدا کرده که میزان خوبی است.

وی با بیان اینکه ما تا ۳۱ مرداد سال جاری موفق شدیم ۶۱۵ فقره ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال صادر کنیم، افزود: بر اساس شاخص‌ها ما تاکنون ۱۰۳ درصد تحقق برنامه در این باره داشته‌ایم.

احمدی با اشاره به محدودیت‌هایی که در کنترل مقداری ترازنامه شبکه بانکی کشور، توسط بانک مرکزی وجود دارد، درباره تسهیلات بانک تا پایان مرداد ماه گفت: با این تفاصیل موفق شدیم از ابتدای سال تا اخر مرداد ۱۰هزار و ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنیم که تقریبا ۷ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال آن مربوط به منابع داخلی بانک‌ و دو هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال آن در تسهیلات تکلیفی بانک است.

مدیرعامل شعب بانک‌ توسعه وتعاون استان خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از تسهیلات تکلیفی که همه ساله بانک‌توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی و بانک حامی تولید و اشتغال کشور داشته، بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ است که متعلق به دستگاه‌های کمیته‌امداد، بهزیستی و مشاغل خانگی است. بودجه امسال ما در بخش کمیته‌ امداد، حدود ۵۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال بوده است. پرداختی ما از این مقدار تعداد ۹ فقره به مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌ریال بوده است.

تخصیص ۷۰ میلیارد ریال برای سازمان بهزیستی خراسان رضوی

وی افزود: برای سازمان بهزیستی نیز حدود ۷۰ میلیارد ریال سهمیه تا پایان شهریورماه به ما ابلاغ شده که تاکنون ۳۸ فقره به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت کردیم. در مورد مشاغل خانگی نیز مبلغی حدود ۱۰۸ میلیارد ریال سهمیه درنظر گرفته شده اما هنوز به ما افراد معرفی نشده‌اند؛ به محض معرفی افراد، این مبالغ پرداخت خواهد شد. در نتیجه ما در بحث بند ب تبصره ۱۸ مشکلی نداریم.

احمدی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه جهت تسهیلات ازدواج در ۶ ماهه اول سال به استان تخصیص داده شده است، گفت: با توجه به حجم گسترده ثبت‌نامی‌ها پرداختی بانک توسعه تعاون استان با تحقق ۳۲۸ درصدی برنامه‌ به ۸۱۹ میلیارد ریال رسیده است. در فرزندآوری نیز تحقق ۳۰۷ درصدی برنامه را شاهد بودیم و تا کنون ۳۲۸ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به تحقق ۲۹ درصدی برنامه‌ها درباره تسهیلات ودیعه مسکن فرزندآوری، یادآور شد: کسانی که فرزند دوم و سومشان به دنیا می‌آید باید به مراکز بانکی مراجعه کنند و به علت عدم مراجعه افراد، میزان این آمار نسبت به سایر موارد پایین‌تر است.

کد خبر: 63380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =