تشکیل بیش از ۲۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۲۲۲ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده است .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری‌نیا با بیان اینکه بخش تعاون یک نهاد مردمی و دینی است که می تواند نقش عدالت و ارائه خدمات را به جامعه ایفا کند، بیان کرد: توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در راستای افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها از مهم‌ترین راهبردهایی است که برای حمایت از تعاونی در لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشکیل شرکت‌های تعاونی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۲۲۲ تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی تشکیل شده که ۴ هزار ۸۵۷ عضو دارند و زمینه اشتغال ۳ هزار و ۹۶۰ نفر را در سطح استان فراهم کرده‌اند .

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی، گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، تعاونی استان ۷۲ هزار و ۱۳۰ دلار تولید خود را به سایر کشورها صادر کرده‌اند که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است .

ناصری‌نیا تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان را ۳ هزار ۲۱۰ شرکت تعاونی عنوان و بیان کرد: این تعاونی‌ها با ۲۶ هزار و ۷۵۱ عضو در ۱۵ گرایش اقتصادی در بخشهای مختلف زمینه اشتغالزایی بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده اند .

وی به ظرفیت روستاهای استان برای تشکیل تعاونی تولیدات مختلف اشاره کرد و گفت: ۳۷۳ تعاونی روستایی در سطح لرستان با ۲ هزار ۹۲۳ عضو و اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در این استان تشکیل و در حوزه مختلف اقتصادی مشغول فعالیت و تولید هستند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و گفت: امروزه نقش اقتصاد تعاونی‌ها در دنیا پر رونق شده و یکی از حوزه‌های مهمی که منجر به توسعه، اشتغال و تولید منجر می‌شود، ایجاد شرکت‌های تعاونی است که می‌تواند با توجه به ماهیت مردمی بصورت جمعی موفق عمل کند.

وی مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: جوانان و به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند در کنار هم و با تعامل و تجمیع سرمایه‌های هرچند اندک خود در قالب تعاونی‌ها و با بهره‌گیری از حمایت‌های سیستم مالی اشتغال‌زایی کرده و مشکل اشتغال خود و دیگران را رفع کنند.

کد خبر: 63376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =