پایان اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای تا ۲ هفته دیگر

طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی که از اول خرداد ماه سال‌جاری برای استفاده حوزه کارفرمایی از این طرح اجرایی شده تا ۲ هفته دیگر یعنی تا پایان مردادماه ادامه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس داده‌های آماری کارفرمایان حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت حق بیمه کارگران و حوزه کارفرمایی به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هستند که اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای فرصت مهمی برای استفاده از این طرح مهم در حوزه کسب و کار است.

بخشودگی جرائم بیمه‌ای فرصتی استثنایی برای کارفرمایان بدهکار در حوزه کسب و کار و فضای اقتصادی به شمار می‌رود تا با پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای و انتخاب اقساط ماهانه ۱۲ ماه، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود. همچنین در صورت تعیین مدت پرداخت ۱۸ ماه اقساط بدهی از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کنند.

در صورتی‌ که تعداد اقساط ۲۴ یا ۳۶ ماه از سوی کارفرمایان بدهکار انتخاب شود به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند خواهند شد. البته توصیه ما این است که کارفرمایان به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند.

مراجعه ۲۶ هزار و ۶۰۰ هزار کارفرما برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای

کارفرمایان به عنوان شرکای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی به دلیل برخی مشکلات در حوزه اقتصادی و کسب‌وکار دچار مشکلاتی در پرداخت حق بیمه‌ها شده‌ که به همین منظور با اجرایی شدن طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای زمینه پرداخت جریمه‌ها و مطالبات آنان به سازمان فراهم شده است.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در رابطه با طرح اخیر این سازمان درباره بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان گفت: برآورد این است که ۶۰ هزار میلیارد تومان از این کارفرماها طلبکاریم. برای کمک به این کارگاه‌ها، زمینه اجرایی شده طرح فراهم شد.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر برای استفاده از این طرح مراجعه و از این بخشودگی جرایم استفاده کردند. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آورده مالی برای سازمان داشته و توصیه ما این است همه آن‌هایی که می‌توانند با حفظ اشتغال و توسعه کسب‌وکار، حق بیمه معوق خود را بپردازند، در قالب همین طرح مراجعه کنند تا از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برخوردار شوند.

اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای با هدف کمک به تولید

سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین مهلت استفاده کارفرمایان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را که با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری و به ‌منظور مساعدت به کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور به اجرا گذاشته شده، سی‌ویکم مرداد سال جاری اعلام کرد.

کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند. با توجه به برنامه‌ راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند و کارفرمایان برای سهولت کار درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت ذکر شده موکول نکنند.

یک میلیون و ۵۰۰ کارگاه تولیدی تحت پوشش تأمین اجتماعی

با توجه به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارفرما فعال در حوزه کسب و کار و عرصه اقتصاد و تولید، اما برخی از کارفرمایان نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران خود اقدام نکرده و همین موضوع انباشت بدهی آنها به این سازمان را به دنبال داشته است.

کارفرمایان به عنوان بزرگترین شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ۸۶ درصد منابع این سازمان در راستای ایفای تعهدات آن در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین می‌کنند بنابراین پرداخت به موقع این حق بیمه‌ها مسیر ارائه بهتر خدمات این نهاد بیمه‌گر را فراهم می‌کند.

از آنجا که کارفرمایان بهترین فرصت را برای بخشودگی جرائم خود دارند، بنابریان باید اجرای این طرح را که با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای خرداد ماه اجرایی شده و تا پایان مدت سه ماهه در آخر مرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، فرصتی مغتنم بدانند تا حداقل جریمه‌ای در حوزه کاری خود نداشته باشند.

سازمان تأمین اجتماعی با ۴۶ میلیون فرد تحت پوشش دارای ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر خدمات‌گیرنده است که برای اجرای تعهدات همه جانبه خود سالانه ۴۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند.

خدمات‌رسانی مطلوب تأمین اجتماعی به ذینفعان و مخاطبان بستگی به عمل کردن کارفرمایان بخش دولتی و خصوصی به تعهدات خود در راستای پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش کارگاه‌های فعال دارد تا از این طریق خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به موقع ارائه شود.

کد خبر: 62799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =