صدور ۹۷ درصدی نسخ پزشکی تامین‌اجتماعی استان مرکزی به صورت الکترونیک

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: هم اکنون ۹۷ درصد نسخ پزشکان طرف قرارداد با تامین‌اجتماعی استان به صورت الکترونیک صادر می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله سهرابی در این باره بیان کرد: روزانه حدود ۱۴ هزار نفر به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان مراجعه می‌کنند این در حالی است در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار عمل جراحی و پنج میلیون خدمت سرپایی در قالب دو میلیون خدمت مربوط به ویزیت پزشکان انجام شده و ۸۸۶ مرکز طرف قرارداد درمان تامین‌اجتماعی استان هستند.

سهرابی با بیان اینکه با توجه به قانون جوانی جمعیت، تحت پوشش قرار دادن زوجین نابارور در دستور کار قرار گرفت، افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۹۸ پرونده در استان تشکیل شد و ۶۳ قلم داروی درمان و ۲۳ قلم تجهیزات و ۵۶ قلم آزمایش تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با اشاره به تحول در حوزه صدور نسخه به صورت الکترونیک، گفت: سازمان در این عرصه کاملا پیشرو بوده است و امروز بیش از ۹۷ درصد نسخ، الکترونیکی است.

سهرابی با اشاره به اینکه توسعه خدمات مستقیم و رایگان، اولویت سازمان تامین‌اجتماعی است، گفت: سال گذشته عملیات اجرایی سه درمانگاه در محلات، شازند و ساوه و دو انبار دارویی در استان آغاز شد و در دو سال اخیر ۱۴ هزار و ۱۱۵ مترمربع به فضای درمانی و پشتیبانی درمان اضافه شده و بودجه هزینه شده در این حوزه بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین در سال گذشته ۱۶۴ نیرو برای توسعه خدمات درمانی جذب شد .

وی بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی هیچ گاه در مسائل پیشگیری حوزه درمان ورود نکرده بود و بودجه این حوزه مربوط به وزارت بهداشت بود، اما با توجه به نیاز مردم، سازمان به پروسه‌های پیشگیری از بیماری و درمان ورود کرد و سال گذشته ۱۰ مرکز پیشگیری از بیماری‌های مزمن در استان فعال و ۱۵ هزار و ۹۹۳ پرونده بیماری مزمن تشکیل شد، همچنین یکی از اقدامات بزرگ انجام شده علیرغم هزینه بسیاری زیادی که برای سازمان به همراه داشت، طرح دارویار بود و بیش از ۴۰۰ قلم به تعهدات سازمان اضافه شد.

سهرابی با بیان اینکه علیرغم همه مسائل و مشکلات، از هیچ یک از خدمات تا امروز کوتاهی نشده است و پرداخت ها نیز وضعیت بهتری پیدا کرده است، گفت: تمامی بدهی داروخانه‌ها تا اردیبهشت ماه تسویه شده و پرداخت اسناد درمانی نیز به شکل علی‌الحساب انجام می‌گیرد. تاخیرها در پرداخت بهبود داشته و تا انتهای ۱۴۰۱ بدهی‌های مراکز دانشگاه علوم پزشکی و بدهی مطب ها نیز تسویه شده است.

کد خبر: 62762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =