پوشش بیمه‌ای همه افراد جامعه با اجرای نظام چندلایه تأمین اجتماعی

غلامحسین عابدی‌روش، رییس شعبه ۱۰ تأمین اجتماعی تهران در ارتباط با ضرورت توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی با بهره‌مندی از اجرای نظام چندلایه تأمین اجتماعی گفت: با تحقق اجرای نظام چندلایه تأمین اجتماعی در کشور، همه گروه‌های اجتماعی تحت پوشش حمایتی بیمه‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

رییس شعبه ۱۰ تأمین اجتماعی تهران افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی با هشت بند اساسی، در حوزه راهبری کلان تأمین اجتماعی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. در کنار این مهم، در صورت تحقق شکل‌گیری استقرار نظام چند لایه تأمین اجتماعی، دولت وظایف خود را در بیمه‌های اجتماعی به شکل کامل خواهد دانست، زیرا مسائل مرتبط با حوزه رفاه و تأمین اجتماعی در این چارچوب قابل ارزیابی است. در واقع با تحقق نظام چندلایه تأمین اجتماعی در راستای سیاست‌های کلان این حوزه است که هر فرد از حمایت بیمه‌های اجتماعی یا دولتی بهره‌مند می‌شود.

عابدی‌روش در ادامه توضیح داد: در نظام چندلایه باید یکپارچگی به معنای واقعی تحقق یابد. اکنون در حوزه‌های رفاه و بیمه‌های اجتماعی، سازمان‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در قلمرو این بخش حضور ندارند نیستند و این روند، رویه‌های لازم و موثر را با تغییراتی مواجه خواهد کرد.

او همچنین با بیان اینکه این موضوع باعث شکل‌گیری تناقضاتی در حوزه بیمه‌های اجتماعی خواهد شد، اضافه کرد: این یکپارچگی نظام رفاه و تأمین اجتماعی اجازه خواهد داد که هر بخشی در حوزه خود، سیاست‌گذاری و اجرای راهبری را عهده‌دار باشد و شرکای اجتماعی در حوزه تأمین اجتماعی نقش خود را ایفا خواهند کرد.

رییس شعبه ۱۰ تأمین اجتماعی تهران در ادامه عدالت اجتماعی را خروجی نظام چندلایه تأمین اجتماعی در کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهادهای رعایت‌کننده اصول بیمه‌ای در حوزه‌های بیمه‌های اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان حوزه قانون و اجرا صرفاً نباید در حوزه قوانین ورود کنند و باید اجازه دهند این اصول در بیمه‌های اجتماعی حاکم شود. از همه مهمتر اینکه بین‌نسلی و حق‌الناس بودن صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای و بازنشستگی در حوزه‌های قانون‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

عابدی‌روش گفت: استقرار یکپارچه حوزه رفاه اجتماعی و نظام چندلایه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

او در ادامه افزود: استفاده از فناوری اطلاعات اجازه اندازه‌گیری و شناسایی وسع در ارتباط با گروه‌های مختلف شناسایی کرده و چندلایه بودن نظام رفاه و تأمین اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم. در واقع استفاده از این امکان فناورانه، تحقق عدالت اجتماعی را برای سیاست‌گذاران و مشمولان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی بسیار دسترس‌پذیر خواهد کرد.

رییس شعبه ۱۰ تأمین اجتماعی همچنین توضیح داد: در واقع بستر فناوری اطلاعات در حوزه رفاه و بیمه‌های اجتماعی می‌تواند تحقق کامل نظام بیمه‌های اجتماعی را در چارچوب محاسبات بیمه‌ای امکان‌پذیر کرده و جامعه را به سمت بهره‌مندی از نظام چندلایه حمایتی – بیمه‌ای تأمین اجتماعی هدایت کند.

کد خبر: 62352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =