تأمین اجتماعی پشتوانه‌ای محکم برای کمک به حوزه تولید

تأمین اجتماعی تحت عنوان یکی از بزرگترین نهادهای بیمه‌گر از حامیان اصلی برای اقدامات‌ جدی در راستای مهار تورم و رشد تولید و حمایت همه‌جانبه از کارگران و فضای کسب و کار محسوب می‌شود و در سال جاری این شعار سال وظیفه سازمان را به واسطه کمک به تقویت فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از جامعه کاری سنگین‌تر کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی اکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر بیمه‌شده تحت پوشش دارد که براساس آمارهای موجود ۷۰ درصد آنان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند بنابراین توجه به وضعیت اقتصادی و فعالیت‌های مرتبط با حوزه کسب و کار در رونق تولید، توسعه و گسترش چتر بیمه‌ای و حمایت از جامعه کارگری نقش جدی خواهد داشت.

با توجه به اینکه محور و اولویت اصلی برای رشد تولید و مهار تورم نیروی انسانی است باید برای رفاه بیشتر این جامعه هدف و نیروی کار به خوبی تلاش شود تا علاوه بر ارتقاء جایگاه آنان، برای پایداری مالی و اقتصادی صندوق‌های بیمه‌ای نیز تلاش شود.

برای توسعه رفاهی، معیشتی و اقتصادی نیروی کار نیاز به تقویت فعالیت‌های اقتصاد کار و تولید است که در این راستا سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های مهم بیمه‌گر برای تقویت، تعامل و سازگاری بیشتر میان کارگران و کارفرمایان فعالیت‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های جدی در برنامه دارد.

تأمین اجتماعی کارآمد برای تقویت جامعه کارگری

اگرچه داشتن تأمین اجتماعی کارآمد و توسعه یافته منجر به افزایش کیفیت خدمات، پاسخگویی بهتر به ذینفعان و رضایتمندی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران می‌شود اما از سویی دیگر موجب رشد تولید و کمک به فضای کسب و کار و تقویت جامعه کارگری هم خواهد شد.

اکنون تأمین اجتماعی پشتوانه‌ای محکم برای کمک به حوزه تولید، تقویت تعاملات میان جامعه کارگری و کارفرمایی و بسترساز اقدامات اساسی برای افزایش شمار بیمه‌شدگان به واسطه تقویت نیروی کار در فضای کسب و کار محسوب می‌شود که در این زمینه ارتباط تنگاتنگی بین رشد تعداد کارگران، شمار بیمه‌شدگان و تقویت منابع پایدار در این سازمان بزرگ بیمه‌ای دارد.

بنابراین نظام تأمین اجتماعی کارآمد باعث بهره‌وری بیشتر، رشد تولید، ارتقاء فعالیت جامعه کارگری در جامعه خواهد شد و باید برای این موضوع سازمان نیز از جنبه‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرد و کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی برای ماندگاری و پایداری این نهاد بیمه‌ای نسبت به پرداخت مطالبات خود اقدام کنند.

از آنجا که رابطه بین سازمان تأمین اجتماعی و نظام اقتصادی برقرار است، باید برای داشتن چنین نظام کارآمدی در حوزه بیمه‌ای تلاش کرد تا همچنان به عنوان اصلی‌ترین حامی جامعه کار و کارگری باشد.

توسعه شمار بیمه‌شدگان با تحقق شعار سال

با توجه به اینکه توسعه شمار بیمه‌شدگان به تحقق شعار سال بستگی دارد بنابراین برای اجرای عدالت اجتماعی، پایداری منابع تأمین اجتماعی و تعادل در منابع و مصارف این سازمان باید به فکر توسعه فعالیت‌های مستمر در راستای رشد و رونق تولید در عرصه‌های اقتصادی و حوزه کار بود.

ثبات اقتصادی یکی از راهکارها و دلایل اصلی کاهش تورم در جامعه می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و تولیدی در جامعه کار و در نهایت بهره‌وری بیشتر در فضای کسب و کار شود زیرا به هر میزان که عرصه تولید و اقتصاد از رکود خارج شود به همیان میزان توسعه کارگاه‌های تولیدی و جذب نیروی کار محقق خواهد شد.

سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی از آنجا که موجب افزایش شمار بیمه‌شدگان و منابع پایدار سازمان خواهد شد، در واقع یک منفعت دوجانبه برای حوزه تولید و تأمین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

این موضوع که رونق تولید توسعه فعالیت‌های تأمین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت برای همگان روشن است؛ بنابراین این چرخه در نهایت منجر به شکوفایی تولید و تأمین اجتماعی پایدار، ماندگار با منابع مهم برای ارائه خدمات با کیفیت به ذینفعان و مخاطبان خواهد شد.

با توجه به اینکه تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان خدمات‌رسان به جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیازمند داشتن منابع زیادی است هرآنچه که جامعه کار و تولید توسعه داشته باشد این منابع سازمان هم در راستای ارائه بهتر تعهدات همه جانبه سازمان بهتر تأمین می‌شود.

برنامه‌ریزی برای تعامل بیشتر با کارفرمایان در راستای تحقق شعار سال

سعید حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران در این باره در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: امسال نیز که سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، در سازمان تأمین اجتماعی این شعار را به مانند یک فرمان درنظر می‌گیریم.

حسینی اظهار داشت: در راستای تحقق این شعار بیشترین تعامل را با حوزه کارفرمایی برنامه‌ریزی کرده و مکلف به برقراری و توسعه این تعامل هستیم. همکاران ما با حضور در محل کار کارفرمایان، آنان را برای تعامل بیشتر با سازمان تأمین اجتماعی راهنمایی و دعوت می‌کنیم.

رکن مهم در تأمین اجتماعی اصل سه‌جانبه‌گرایی

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: مهمترین رکن در سازمان تأمین اجتماعی اصل سه‌جانبه‌گرایی و در واقع رکن مهم حوزه کارفرمایی است. موضوع مهم در حوزه ارتباط با شرکای اجتماعی نیز در حوزه وصول حق بیمه محسوب می‌شود که نقش مهمی در تحقق تأمین منابع سازمان دارند.

حسینی افزود: طبیعی است سازمان تأمین اجتماعی باید توجه به شرکای حوزه کارفرما و گسترش ارتباط با آنان، ضمن ارائه خدمات به فعالان این حوزه، اهداف خود را دنبال کند.

وی بیان کرد: اکنون نیز سازمان تأمین اجتماعی با اجرای دوباره طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، گام بزرگی در راستای کمک به تولید برداشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: به همین منظور درخواست‌های کارفرمایان برای این موضوع ثبت می‌شود. در این ارتباط اطلاع‌رسانی کافی به کارفرمایان صورت گرفته تا آنان از مزایای طرح استفاده کرده و از این فرصت برای حل مشکلات مربوط به پرداخت مطالبات معوق و ایفای تعهدات به سازمان استفاده کنند.

کد خبر: 62038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =