دریافت مستمری بدون سابقه پرداخت حق بیمه در هرمزگان

مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان گفت: هفت نفر در این استان بدون حتی یک روز سابقه پرداخت حق بیمه، از مستمری دائمی استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباس اکبری با بیان این مطلب افزود: همچنین مستمری دو نفر با یک روز سابقه پرداخت حق بیمه، مستمری ۱۲ نفر با چهار تا ۱۰ روز سابقه حق بیمه برقرار شده است.

وی افزود: این هفت نفر پس از ورود به کارگاه و در نخستین روز کاری دچار آسیب شدند و توان ادامه فعالیت از آنان گرفته شد،‌ در نتیجه تامین‌اجتماعی هم براساس وظیفه ذاتی خود مستمری آنان را برقرار کرد.

اکبری ادامه داد: البته کارفرماهای این افراد در لیست ارسالی کارگاه خود به تامین‌اجتماعی اسم آنان را قبل از هر اقدامی اعلام کرده بودند و اگر این کار را انجام نمی‌دادند مستمری برقرار نمی‌شد که در نتیجه‌ آن این افراد و خانواده‌هایشان دچار مشکل‌های فراوانی می‌شدند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان افزود: شاید این مستمری پاسخگوی همه نیازهای آنان نباشد اما اندکی از مشکل‌های خانواده‌هایشان را می‌کاهد که همین دلگرم‌کننده است.

وی اشاره کرد: قدیمی‌ترین حکم فوت ناشی از کار فعال متعلق به فردی با نام جعفر عطریان اقیانی بوده که در ۳۰ دی ماه سال ۱۳۳۳ فوت شده و مستمری این فرد برای همسر و فرزندانش فعال شده و ۶۹ سال سابقه پرداخت مستمری دارد، اکنون هم سه فرزند این مرحوم مستمری دریافت می‌کنند.

اکبری ادامه داد: قدیمی‌ترین حکم بازنشستگی به فردی با نام عباس سلامتی متولد یک مهر ۱۲۹۹ تعلق دارد که مستمری آن در تاریخ یک تیر ۱۳۵۸ هجری شمسی برقرار شده و ۴۴ سال سابقه پرداخت مستمری دارد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان بیان کرد: مسن‌ترین بازنشسته زیر پوشش سازمان تامین‌اجتماعی در هرمزگان هم فردی با نام عباس چتررزو است که پرونده این فرد در شعبه رودان قرار داشته و براساس پرونده، تاریخ تولد این فرد ۱۴ مهر ۱۲۹۸ هجری شمسی است. مستمری این فرد در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۵۹ برقرار شده و ۴۳ سال سابقه پرداخت مستمری دارد.

کد خبر: 62027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =