اولین داروی کند کننده پیشرفت آلزایمر تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین دارویی که پیشرفت بیماری آلزایمر را کند می‌کند، تایید کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا به لکمبی‌، داروی ساخت شرکت ژاپنی «ایزای» و شرکت آمریکایی «بایوجن»، مجوز کامل داده است.

تاکنون سایر داروهای تاییدشده فقط علائم این بیماری پیشرونده را هدف قرار می‌دادند اما لکمبی بر پروتئین بتا آمیلویید در مغز متمرکز است که به عقیده متخصصان یکی از عوامل اصلی ابتلا به آلزایمر است.

بنا بر گزارش ایندیپندنت، در آزمایش بالینی اثربخشی این دارو، روند پیشرفت بیماری در مراحل اولیه و در افراد دچار اختلال شناختی خفیف در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه ۲۷ درصد کاهش داشته است.

این دارو هر دو هفته یک بار به‌صورت وریدی تزریق می‌شود و متخصصان توصیه می‌کنند از بیماران اسکن‌های مغزی مکرر گرفته شود تا هرگونه عوارض جانبی رصد شود.

با این حال برخی متخصصان حوزه پزشکی می‌گویند این دارو در تورم و خونریزی مغزی دخیل است‌ و در جریان آزمایش‌ها سه مورد مرگ گزارش شده است.

«جوان پایک»، رئیس انجمن آلزایمر در بیانیه‌ای گفت این درمان می‌تواند به افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر قرار دارند فرصت بیشتری بدهد تا استقلال خود را حفظ کنند و کارهایی را که دوست دارند انجام دهند.

او در ادامه افزود: این دارو به افراد ماه‌های بیشتری فرصت می‌دهد تا همسر، فرزندان و نوه‌هایشان را بشناسند.

کد خبر: 61908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =