در سیل خردادماه به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر امدادرسانی شد

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح مهم‌ترین اقدامات هلال‌احمر در سیل خردادماه، از امدادرسانی به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر، در ۲۷ روز گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات، با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی (سطح قرمز و نارنجی) در سطح کشور و با تشریح امدادرسانی از اول تا ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲، گفت: جمعیت هلال احمر ضمن اعلام آماده‌باش به کلیه مراکز عملیاتی در سطح کشور با توجه به شدت بارش‌ها که منجر به آسیب‌دیدگی و در راه‌ماندگی هموطنان در ۲۳ استان و ۷۶ شهرستان کشور شد، اقدام به ارائه خدمات امداد و نجات در ۱۴۸ منطقه عملیاتی شامل ۹ شهر، ۱۲۳ روستا، ۸ منطقه عشایری و ۸ محور سیل‌گیر و کوهستانی کرد.

محمودی مهم‌ترین اقدامات جمعیت هلال‎‌احمر را تشریح و بیان کرد: آماده‌باش کلیه مراکز عملیاتی تحت تأثیر، تهیه نقشه خطر با توجه با تجارب سال‌های گذشته، اعلام هشدار در رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی به هموطنان، ارسال پیام‌ها و اینفوگراف‌های آموزشی در فضای مجازی و نشریه‌های مکتوب، رصد سایت‌های معتبر هواشناسی و ارتباط مستمر با مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی، ارتباط مستمر با مراکز EOC سازمان راهداری و سازمان اورژانس کشور، اعزام تیم‌های ارزیاب و جستجو و نجات به مناطق آسیب‌دیده، ارسال اقلام امدادی مورد نیاز به مناطق آسیب‌دیده، ارتباط مستمر ویدئو کنفرانسی با استان‌های آسیب‌دیده و اعلام سطح حادثه به مراکز، حضور ریاست جمعیت هلال‌احمر در مناطق آسیب‌دیده جهت بررسی روند امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده، اعزام تیم ارزیاب از سازمان امداد و نجات به مناطق آسیب دیده جهت بررسی روند امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده و توزیع آب معدنی در مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های گرمی (اردبیل) و اردستان (اصفهان) با توجه به آسیب منابع آب آشامیدنی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال‌احمر است.

او ادامه داد: طی عملیات‌های امداد و نجات در مناطق ذکر شده به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی به ۴۹ هزار و ۵۶۲ نفر از آسیب‌دیدگان و در راه‌ماندگان خدمات امداد و نجات ارائه شد.

سرپرست سازمان امدادونجات، با اشاره به داده‌های ثبت شده توسط مراکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) در سطح کشور، افزود: ۶۷۱ آسیب دیده در سوانح مختلف جوی اسکان اضطراری و ۱۳۵ آسیب‌دیده ناشی از بارش شدید باران پس از نجات به مناطق امن انتقال یافتند.

او اضافه کرد: طی ۲۷ روز گذشته، ۱۴ مصدوم و بیمار (شامل ۲ مادر باردار) توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳ مصدوم در محل حادثه خدمات لازم درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند.

محمودی گفت: در ۲۳ استان کشور و با بکارگیری ۴۲۷ تیم عملیاتی و ۱۷۴ دستگاه موتورپمپ و لجنکش، ۴۵۰ منزل مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متأسفانه در این مدت زمان، ۳۰ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل (۱۹ نفر)، رعد و برق (۸ نفر) و ریزش کوه (۳ نفر) به دلیل شدت جراحات در ۱۰ استان کشور جان خود را از دست داده‌اند، همچنین طی این مدت با اعلام مفقودی ۳ نفر در شهرستان کوهپایه (اصفهان) و محور کرج – چالوس (البرز) تیم‌های جستجو جمعیت هلال‌احمر در حال جستجو مناطق آسیب جهت کشف مفقودین هستند.

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به اینکه بیشترین امدادرسانی در استان اردبیل انجام شده، افزود: بر پایه داده‌های ثبت شده طی این مدت زمان، بیشترین امدادرسانی در استان‌های اردبیل با ۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر، البرز با ۱۲۳۰ نفر و کرمان با ۵۱۸ نفر به انجام رسیده است، همچنین با توجه به شدت آسیب‌ها امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در استان‌های اردبیل، اصفهان و تهران ادامه دارد.

محمودی، گفت: در این مدت زمان، ۴۹ دستگاه چادر، ۵۷۳ بسته غذایی، ۱۰۵۰ تخته پتو، ۲۵۹ هزار و ۹۷۶ بطری آب معدنی، ۴۴۰ تخته موکت، ۳۲۳۸ قوطی کنسروجات، ۲۴۳ کیلوگرم نایلون، ۱۰۲۰ قرص نان، ۹۴ ست شست‌وشو، ۵ کیلوگرم خرما، ۸۱ شعله والور، ۲۰۰ کیلوگرم برنج، ۱۰ ست بهداشتی، ۱۵ کیلوگرم روغن، ۸۴ ست ظروف، ۵۵ کیلوگرم حبوبات، ۸۳ عدد کلمن و ۵۱ کیلوگرم قند و شکر بین افراد آسیب‌دیده از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر: 61339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =