تامین نقدینگی اصلی‌ترین چالش در تولید دارو است

رئیس جمعیت هلال احمر تامین نقدینگی را اصلی‌ترین چالش در تولید دارو عنوان کرد و در عین حال درباره واردات دارو، گفت: هر دارویی که سازمان غذا و دارو درباره آن اعلام نیاز کند و به ما مجوز واردات دهد را بدون محدودیت وارد می‌کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، پیرحسین کولیوند درباره روند تولیدات دارویی توسط جمعیت هلال احمر پس از تغییر سیاست‌های ارزی دارو، گفت: همواره سعی کرده‌ایم کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات خود را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که مشکلات کشور را برطرف کنند، اما یکی از اشکالات جدی موضوع نقدینگی است.

وی افزود: البته سعی کردیم با کمک از این مرحله هم عبور کنیم اما، نیاز به نقدینگی جدی است که اگر برطرف شود دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

کولیوند با تاکید بر اینکه درحال حاضر جمعیت هلال احمر در خیلی از برندها ظرفیت تولید خود را ۴ تا ۵ برابر افزایش داده است، بیان کرد: همانگونه که ظرفیت تولید برای شربت‌های آنتی‌بیوتیک افزایش یافت، در مورد دیگر برندها هم این اتفاق افتاد اما، موضوع نقدینگی باید جدی گرفته شود.

او گفت: به اعتقاد بنده هر نهاد و سازمانی که در مورد تامین دارو کار می‌کند باید کمک و حمایت شود؛ همانگونه که طبق اهداف سازمان هلال احمر خود ما هم تا حد توان کمک کرده‌ایم که مشکلی در تامین دارو پیش نیاید. حضور ما در صنعت دارو و تجهبزات پزشکی برای این است که به رفع مشکلات کمک کنیم، ما دخالتی در کار بقیه نمی‌کنیم تنها کمک می‌کنیم باری بر زمین نماند.

کولیوند درباره واردات اقلام دارویی توسط هلال احمر به کشور، توضیح داد: هر دارویی که سازمان غذا و دارو درباره آن اعلام نیاز کند و به ما مجوز واردات دهد را بلافاصله بدون هیچ‌محدودیتی وارد می‌کنیم.

کد خبر: 61174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =