دریافت مجوز تاسیس تنها مرکز رشد مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایلام از موافقت وزارت علوم با تأسیس تنها مرکز رشد مهارتی استان در این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوزهای لازم در این زمینه صادر شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،محمد نظری با اعلام این خبر، گفت: در این مجوز بر ضرورت اقدامات تکمیلی در جهت تجهیز زیرساخت مرکز رشد و استقرار شرکت‌های دارای طرح و ایده‌های نو مطابق اساسنامه مراکز رشد به منظور اخذ مجوز قطعی، تأکید شده است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه در قالب کلینیک کسب و کار مهارتی ارائه می‌شود، بیان کرد: این کلینیک، خدمات مشاوره‌ای و منتورینگ تخصصی به شرکت‌ها و واحدهای مستقر و همچنین مشاوره‌های شغلی و استعدادیابی دانشجویان ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایلام تاکید کرد: مرکز رشد دانشگاه با همکاری مؤسسات و آکادمی‌های آموزشی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف و برحسب نیازهای واحدهای فناور و شرکت های مستقر برگزار خواهد کرد.

نظری کمک به یافتن راهکارهایی جدید برای کاستن شکاف فناوری موجود بین کشورمان با کشورهای پیشرفته ، ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصادی محلی مبنی بر فناوری و دانش، حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه فناوری و جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به‌ویژه در زمینه فعالیت در حوزه‌های انرژی، معدن، کشاورزی، فلزی، مکانیک، الکترونیک، خودرو و راه و شهر سازی را از جمله اهداف مورد تاکید مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

کد خبر: 61098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =