تولید دارو در انتظار پرداخت تسهیلات ۳۰هزار میلیارد تومانی است

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شرایط فعلی تامین دارو در کشور، درباره ابلاغیه بانک مرکزی جهت پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت دارو، گفت: حدود دو هفته از ابلاغ بانک مرکزی می‌گذرد و در صورت همکاری بانک‌های عامل، پرداخت‌ها باید از اواخر خردادماه آغاز شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید حیدر محمدی درباره آخرین وضعیت ابلاغیه بانک‌ مرکزی جهت پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت دارو، گفت: تقریبا دو هفته از ابلاغ بانک مرکزی می‌گذرد و اگر بانک‌های عامل کار را شروع کنند، پرداخت‌ها باید از اواخر خردادماه آغاز شود.

محمدی افزود: مقرر شده است که بانک مرکزی یک کارگروه برای پایش و نظارت بر اجرای این ابلاغیه انتخاب کند تا بحث اجرایی پیش برود.

او تاکید کرد: تسهیلاتی که مقرر شده است بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل به صنعت دارو بدهد ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد بر تسهیلات اعطایی در سال گذشته است. طبق قرار قبلی بانک‌های عامل می‌بایست مبلغ را به شکل یکجا پرداخت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه شرایط تامین دارو در کشور بد نیست، گفت: البته ممکن است اگر تسهیلات به موقع پرداخت نشود و سرعت لازم برای انتقال ارز وجود نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد شود.

او درباره تامین سرم مصرفی کشور نیز گفت: تولید و مصرف سرم در کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است. بخشی از نیاز توسط واردات و بخشی توسط تولید داخل تامین می‌شود. خوشبختانه چند ماهی است که به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم و امیدواریم همکاران پزشک هم در تجویز سرم استانداردها و گایدلاین‌ها را رعایت کنند.

کد خبر: 61030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =