اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان برای کمک به چرخه تولید

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از سوی سازمان تأمین اجتماعی با هدف رشد و رونق تولید، تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» و کمک به چرخه تولیدی و اقتصادی کارگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان اقتصادی و اجتماعی برای ایفای تعهدات خود نیازمند داشتن منابع پایدار مالی است و بخش اعظمی از این منابع از محل حق بیمه‌هایی از کارفرمایان و بخشی از کارگران در قالب ماده ۳۶ قانون تأمین اجتماعی تأمین می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که اکنون کارفرمایان بخش خصوصی ۴۰ هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار هستند، ادامه داد: در طول ادوار مختلف با روش‌های گوناگون کارگاه‌ها در بخش خصوصی و دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان تأمین اجتماعی بدهی‌هایی دارند که جزء مطالبات معوقه سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی، به دلیل پرداخت نشدن این حق بیمه‌ها، جرائمی برای این مطالبات و بدهی‌ها در طول زمان مشمول شده‌اند که باید در راستای تسهیل و همراهی با کارفرمایان در جهت رشد و رونق تولید و کاهش تورم اقداماتی انجام شود.

او بیان کرد: همچنین باید همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله تأمین اجتماعی در راستای رسالت خود به عنوان حامی بخش تولید و نیروی کار گامی برداشته شود که اجرای طرح بخشودگی جرائم یکی از این اقدامات به شمار می‌رود.

افزایش سرمایه در گردش کارگاه‌ها با اجرای طرح بخشودگی جرائم

رئیس شعبه ششم تأمین اجتماعی تبریز گفت: اکنون براساس مصوبه هیأت وزیران، طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در راستای حمایت از کارگاه‌های کوچک و متوسط تصویب و این طرح از اول خردادماه به مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

او اضافه کرد: امیدواریم با این اقدام، بخش بزرگی از جرائم کارفرمایان بخش‌های تولیدی، اقتصادی، صنعتی و خدماتی با تقسیط بدهی آنان بخشوده خواهد شد.

خسروشاهی ادامه داد: همچنین از این طریق سازمان تأمین اجتماعی مساعدت بزرگی برای افزایش نقدینگی و سرمایه در گردش کارگاه‌ها و کارفرمایان خواهد کرد که با پرداخت جرائم ماهانه و یا مجموع جریمه‌های آنان در سال‌های اخیر، این مبالغ به چرخه تولید برگردانده شود.

او افزود: با اجرای این طرح و کمک به کارفرمایان، رونق اشتغال و تولید را شاهد خواهیم بود و در راستای تحقق شعار سال و رونق و شکوفایی اقتصادی و تولید قدم‌هایی برداشته خواهد شد.

همراهی مناسب تأمین اجتماعی با کارفرمایان

خسروشاهی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به دفعات برای بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بدهکار اقدام کرده است که امیدواریم در سال جاری با اجرای دوباره این طرح، ضمن وصول مطالبات معوق سازمان، همراهی و همراهی مناسب تأمین اجتماعی با کارفرمایان به منصه ظهور گذاشته شود.

او ادامه داد: البته آسیب‌های اجرای طرح بخشودگی جرائم در سنوات گذشته این است که کارفرمایان اگر مطالبه‌ای از تأمین اجتماعی دارند با پرداخت این جرائم به صورت تقسیط شده، مشمول کمک و همراهی سازمان برای پرداخت بدهی خود خواهند شد.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: اما کارفرمایان خوش‌حسابی که هیچوقت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی نداشته‌اند، باید برای آنان مشوق‌ها و طرح‌های تشویقی جهت ایجاد انگیزه فعالیت در عرصه تولید و اقتصاد لحاظ شود.

به گفته او، باید در کنار این طرح بخشودگی جرائم انباشته شده برای این کارفرمایان خوش حساب که در سال‌های مختلف همراه سازمان بوده‌ و دیون خود را در چارچوب قانون به موقع پرداخت کرده‌اند هم مشوق‌هایی در دستور تأمین اجتماعی و دولت قرار گیرد.

خسروشاهی افزود: البته باید با این اقدام دولت و تأمین اجتماعی، شاهد همدلی و همراهی بیشتر این کارفرمایان با سازمان بود تا با این انگیزه که هیچ وقت مطالبات معوق و جرائم بیمه‌ای نداشته حتی در آینده دیگر نیازی به اجرای طرح بخشودگی جرائم ویژه کارفرمایان نباشد.

کد خبر: 60539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =