کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی استان طی سال گذشته به‌رغم افزایش قابل توجه این کارگاه‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۳۰ درصد کاهش یافت که ناشی از تشدید بازرسی‌ها و رعایت مقررات ایمنی بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، طیب جعفری با بیان اینکه سالانه به طور میانگین حدود هشت هزار بازرسی از کارگاه‌ها در استان انجام می‌شود، افزود:سال گذشته هزار و ۵۰۰ بازرسی ویژه کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان انجام شد.

وی بیان کرد: کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی حاصل همدلی و تقویت امور مربوط به ایمنی کار از سوی کارفرمایان و کارگران بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعداد حوادث ناشی از کار استان در سایر کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی نیز در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۸۱ مورد بود که در سال ۱۴۰۱ با وجود افزایش تعداد کارگاه‌ها این رقم نیز با کاهش حدود ۱۲ درصد به ۲۵۰ مورد رسید.

جعفری افزود: برای تامین ایمنی کارگران در کارگاه‌ها، بازرسان کار به طور مستمر و منظم از این کارگاه‌ها بازدید و نکات مورد نیاز را برای کمک به کارفرمایان برای رفع کاستی‌ها و مشکلات به آنها منعکس می‌کنند.

وی گفت: حوادث شغلی در هر سطح و اندازه‌ای که باشد برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری دربر دارد و هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی از جمله آنها به شمار می‌رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

کد خبر: 59732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =