۲۵۰ هزار کارگر گیلانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همزمان با هفته کار و کارگر، با صدور پیامی ضمن تبریک این مناسبت گفت: ۲۵۰ هزار گیلانی از جمعیت ۴۹۰ هزار نفری بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در زمره کارگران شریف هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، در پیام کیوان مرتضوی آمده است:

اول ماه می هر سال مصادف با یازدهم اردیبهشت یادآور رویدادی در عرصه بین‌المللی است که در آن کارگران به عنوان گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصادی و عرصه‌های صنعت و تولید برای احقاق حقوق خود با تشکیل یک گردهمایی بزرگ خواستار به تصویب رسیدن مقرراتی جهت بهبود یافتن شرایط کار و دستمزدها شدند.

کارگران ارزشمندترین و مهم‌ترین رکن در فعالیت‌های اقتصادی و به منزله نیروهای مولد جامعه و سربازان خط مقدم جبهه‌های اقتصادی قلمداد می‌گردند و آرامش و آسایش آنها و تامین رفاه و معیشتشان بستری برای افزایش بهره‌وری و کارایی در این عرصه را فراهم خواهد ساخت.

تصویب قانون کار و گره خورده بودن آن با قانون تامین اجتماعی در دهه ۳۰ از زمینه‌هایی بود که توجه به کارگران و کرامت بخشیدن به آنها و رعایت حقوقشان را الزام آور نمود و باید از آنها به عنوان قوانینی مترقی یاد نمود که اعتلاء و منزلت این جامعه را سبب میگردند.

امروز تامین اجتماعی گیلان افتخار دارد که از جامعه ۴۹۰ هزار نفری بیمه‌شدگان اصلی خود قریب به ۲۵۰ هزار نفر یعنی بیش از نیمی از این جمعیت در زمره کارگران شریف می‌باشند و بخش عمده‌ای از ۱۲۰ هزار بازنشسته استان نیز از گروه کارگری بوده و افتخار خدمت به آنها توفیق و نعمتی است از سوی پروردگار که به بنده و همکارانم در تامین اجتماعی اعطا گردیده است.

هفته کارگر نه فقط یک تاریخ و مناسبت عادی بلکه بهانه‌ایست برای ارج نهادن به انسان‌هایی که با عرق جبین و مشقت و کوشش و کار و تلاش به کسب روزی حلال اقدام می‌نمایند و اکثراً علیرغم کار شبانه‌روزی در حداقل‌ها و تنگناهای معیشتی به سر میبرند.

کارگران نمادی از ایستادگی، مردانگی، غیرت و همت هستند که نشان پرافتخار مجاهدت در سنگرهای کار و تولید را بر سینه دارند و در عرصه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، توسعه و سازندگی و پیشرفت و آبادانی و امروز در جنگ اقتصادی برای مبارزه با تحریم‌ها و ... در صف مقدم قرار دارند و به پاس این اراده و عزم قابل ستایش می‌باشند و من به نوبه خود این هفته را به تمام کارگران زحمتکش و فعالان تشکلهای این قشر تبریک عرض نموده و برای آنها سلامتی و شادکامی و خیر و برکت آرزومندم.

کد خبر: 70137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =